Bodies: the exhibition

Moderator: Rhiannon

Berichten: 11

Bodies: the exhibition

www.bodiestheexhibition.com/

Ik ga zelf 30 januari naar Bodies.

Is er al iemand heen geweest van jullie?

Ik ben er zelf heel erg benieuwd naar, heb er veel zin in! [rr]

Berichten: 40

Re: Bodies: the exhibition

Ik ben hier nog niet naartoe geweest, het is in Amsterdam, right? Ik wil er echt al vanaf dat ik hoorde dat het er was, heen. Lijkt me geweldig mooi, aangezien het echte lichamen zijn die er in reepjes liggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Bodies: the exhibition

Daar het geen inhoudelijke medisch discussie is, zet ik maar naar het cafe.

-verplaatst-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Bodies: the exhibition

Het idee alleen al. Ik zag op "De wereld draait door" fragmenten waarbij men zo met lijken (live!) te werk ging en ik werd werkelijk niet goed. Ik ben een al voor vernieuwing in de wetenschap, en uit de studie van overleden mensen valt veel te leren voor experts maar.... hiervoor pas ik. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Bodies: the exhibition

Ik ben hier nog niet naartoe geweest, het is in Amsterdam, right? Ik wil er echt al vanaf dat ik hoorde dat het er was, heen. Lijkt me geweldig mooi, aangezien het echte lichamen zijn die er in reepjes liggen.
Het zijn echte lichamen ja, en aangezien het dus ook echte mensen geweest zijn lijkt me iets meer respect wel gepast.

Over die tv-actie van Von Hagen, die er uit zag als herr Flick, zwijg ik. Dat was respect- en smakeloos. Puur gericht op de sensatie.

Eelco

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Bodies: the exhibition

Ik ken ook mensen die er zijn geweest. Een kwam ervan terug met braakneigingen. De ander is werpleegster dus die houdt wel van die dingen.

Zelf zou ik er ook denk ik niks aan hebben gevonden. Sommige dingen hoef ik niet te weten, zoals hoe ik er van binnen uitzie.

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Bodies: the exhibition

Ik meen trouwens dat deze tentoonstelling uit China komt. Iets wat het in mijn ogen ook aardig discutabel maakt... Van die tentoonstelling van Gunther von Hagen kun je zeggen wat je wil, mensen hebben hun lichaam in dat geval wel vrijwillig afgestaan. In China moet je dat nog maar afwachten...

Eelco

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Bodies: the exhibition

Inderdaad de controversie was dat de lichamen van dode gevangen zijn, en die gevangenen niet expliciet hebben toegestemt.

Het lichaam wiens longen zijn verschrompelt door het roken is wel interessant om te zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: Bodies: the exhibition

Ik ben er zelf vorige week geweest. (met school excursie Biologie)

Het is fantastisch om te zien hoe het menselijk lichaam er in het echt uit ziet.

Je krijgt er alle onderdelen van het lichaam te zien overzichtelijk geplaatst, zoals het spierstelsel, het hart, de zenuwen, verteringsstelsel en nog meer interessante dingen.

Het is af en toe misschien best "griezelig" maar gewoon verstand op nul en er heen gaan om kennis op te doen is denk ik de juiste methode.
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Bodies: the exhibition

ironeye schreef:Ik ben er zelf vorige week geweest. (met school excursie Biologie)

Het is fantastisch om te zien hoe het menselijk lichaam er in het echt uit ziet.

Je krijgt er alle onderdelen van het lichaam te zien overzichtelijk geplaatst, zoals het spierstelsel, het hart, de zenuwen, verteringsstelsel en nog meer interessante dingen.

Het is af en toe misschien best "griezelig" maar gewoon verstand op nul en er heen gaan om kennis op te doen is denk ik de juiste methode.
Moet je van de school verplicht daarheen? [rr]

Berichten: 4.546

Re: Bodies: the exhibition

Muah het lijkt mij wel 1 van de beste methodes om meer over het menselijk lichaam te leren, voor leken dan. Lijkt mij absoluut beter dan een beetje vanuit boeken te doen, het daadwerkelijk zien heeft toch een andere impact.

Zelf pas ik er ook voor, toch niet echt mijn ding [rr]
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Bodies: the exhibition

Assassinator schreef:Muah het lijkt mij wel 1 van de beste methodes om meer over het menselijk lichaam te leren, voor leken dan. Lijkt mij absoluut beter dan een beetje vanuit boeken te doen, het daadwerkelijk zien heeft toch een andere impact.

Zelf pas ik er ook voor, toch niet echt mijn ding [rr]
Als heel goed alternatief kun je dan terecht in de musea die de meeste Academische Ziekenhuizen hebben. Daar bevinden zich vaan antieke, zeer natuurgetrouwe wasmodellen van verschillende onderdelen van het menselijk lichaam. Levensecht.

UMCUtrecht bijvoorbeeld heeft een unieke collectie, die momenteel tentoongesteld is in het Universiteitsmuseum in Utrecht.

Eelco

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bodies: the exhibition

verstand op nul en er heen gaan om kennis op te doen
Als je verstand echt op nul staat, dan word kennis opdoen toch vrij lastig :wink:
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: Bodies: the exhibition

Als je verstand echt op nul staat, dan word kennis opdoen toch vrij lastig
Niet zo flauw hea:P
Moet je van de school verplicht daarheen?
Als je zelf ethische of andere bezwaren voor had mocht je, je hievoor afmelden.

Ook de mensen die Tekenen in hun pakket hebben gingen hier in principe verplicht heen.
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Bodies: the exhibition

Moet je van de school verplicht daarheen?
Als je zelf ethische of andere bezwaren voor had mocht je, je hievoor afmelden.

Ook de mensen die Tekenen in hun pakket hebben gingen hier in principe verplicht heen.
Mooi, en dat zou dan ik waarschijnlijk ook gedaan hebben. Mijn bezwaren zijn gedeeltelik ethisch, ook al besef ik wel dat je wel degelijk enorm veel kan leren van zoiets. Ik zou gewoon er niet goed van worden.

Toen we op het einde van de lagere school het Gravensteen in Gent bezochten, waar vroeger gemarteld werd en nu nog steeds veel marteltuigen staan, zei onze meester "Jongens, jullie moeten hier niet van genieten, dit is wel echt!"terwijl mijn maag al aan het keren was. [rr] :)

Reageer