hoofdpijn van honing

Moderator: ArcherBarry

Reageer

hoofdpijn van honing

is het waar dat je van honing hoofdpijn krijg, ik heb het al ervaren tenzij het toeval is, zoja, hoe komt dat?

Re: hoofdpijn van honing

is het waar dat je van honing hoofdpijn krijg, ik heb het al ervaren tenzij het toeval is, zoja, hoe komt dat?


Dan ben je niet de enige? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: hoofdpijn van honing

Ik weetet niet zeker. Maar misschien was dat omdat je teveel honing at. En dus teveel suiker in een keer binnenkreeg. Daardoor moest het bloed teveel suiker vervoeren naar de cellen en was er niet genoeg "plaats"

voor zuurstof. En door een tekort aan zuurstof krijg je hoofdpijn.

Ik weet het niet zeker, maar het leek me een logisch. :shock:

Bean :?:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Re: hoofdpijn van honing

Kun je ook hoofdpijn krijgen van bruin brood eten dan?

Berichten: 47

Re: hoofdpijn van honing

bean schreef:Ik weetet niet zeker. Maar misschien was dat omdat je teveel honing at. En dus teveel suiker in een keer binnenkreeg. Daardoor moest het bloed teveel suiker vervoeren naar de cellen en was er niet genoeg "plaats"

voor zuurstof. En door een tekort aan zuurstof krijg je hoofdpijn.

Ik weet het niet zeker, maar het leek me een logisch.   :shock:

Bean   :?:
lijkt me niet

Gebruikersavatar
Berichten: 34

Re: hoofdpijn van honing

bean schreef:Ik weetet niet zeker. Maar misschien was dat omdat je teveel honing at. En dus teveel suiker in een keer binnenkreeg. Daardoor moest het bloed teveel suiker vervoeren naar de cellen en was er niet genoeg "plaats"

voor zuurstof. En door een tekort aan zuurstof krijg je hoofdpijn.

Ik weet het niet zeker, maar het leek me een logisch.   :shock:

Bean   ;)
Het begin kan kloppen, maar dat van zuurstof is een beetje BS ;)

Als je veel suiker eet, stijgt de bloedsuikerspiegel. Op zich is dit geen probleem, want je lichaam maakt insuline aan om het suiker op te kunnen nemen in de cellen, zodat het uit je bloed gaat.

Maar dit duurt natuurlijk even.

Ondertussen komt het suiker in je bloed door je hele lichaam. En als er één orgaan gevoelig is voor suiker, dan zijn het de hersenen wel. Die reageren alsof ze opeens in een soort achtbaan terecht zijn gekomen, daarom wordt vaak de concentratieboog korter, wordt je onrustig en ben je snel afgeleid als je veel honing of suiker hebt gegeten.

En dit zorgt voor de hoofdpijn.

En uit mijn losse pols (maar pin me er niet op vast) zou het eventueel ook te maken kunnen hebben met een lichte oververhitting van de hersenen.

Maar nogmaals, dit speculeer ik maar, hoor! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: hoofdpijn van honing

Als je bij Google invoert: hoofdpijn honing kom je heel veel sites tegen waarin beweerd wordt dat honing juist hoofdpijn verlicht. Wel kwam ik een site tegen die over giftige honingsoorten ging, waarbij hoofdpijn als één van de symptomen na consumptie wordt genoemd. Maar er stond ook bij dat deze honingsoorten niet in de handel terechtkomen. Je zou je kunnen voorstellen dat bijen niet zoveel onderscheid maken tussen verschillende planten, en dat het dus best kan voorkomen dat er stoffen in de honing terechtkomen die bij sommige personen een overgevoeligheidsreactie teweegbrengen, zoals hoofdpijn.

Reageer