over het sluiten van 1 + 1

Reageer

over het sluiten van 1 + 1

beste Hallo1979,

Volgens mij kan dit , mits goed gemodereerd, wel tot een zinvolle discussie leiden. het gaat hier immers om één van de fundamenten van de wiskunde (het eerste wat je leert op school). Achter de vraag hoeveel is 1+1 één zitten onderliggende vragen verscholen:

1)Wat zijn symbolen : 1+1=2 waarin 1 staat voor éénheid (een appel , een chocopot, een atoom) + staat voor een bewerking, = duidt erop dat de twee uitspraken gelijkwaardig zijn, 2 staat voor de oplossing van 1+1 per postulaat.

2) Is wiskunde een reflectie van de werkelijkheid ?het is immers zo dat 1+

1=2 afgeleid is uit de ons omringende werkelijkheid.

Ik wil uw beslissing van dit item te sluiten niet aanvechten. Enkel aantonen dat soms triviale vragen, de fundamenten van ons denken in vraag stellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: over het sluiten van 1 + 1

Ten eerste: als de starter van dat onderwerp zo'n zinderende discussie had beoogt, dan had diegene er wel wat meer richting aan kunnen geven. Hij of zij heeft niet eens de moeite genomen om de vraag in het bericht te herhalen, laat staan te zeggen waar het eigenlijk om te doen is.

Ten tweede: als dit serieus bedoelt is, is het onderwerp een strikvraag en dit is niet netjes in een wetenschappelijke discussie.

Mocht diegene een serieuse discussie gewild hebben, (wat ik betwijfel) dan mag diegene een nieuw onderwerp opstarten, maar dan moet er wel wat meer informatie instaan om een discussie te beginnen.

Ik heb het onderwerp overigens verplaats, omdat commetaar op het modereren thuishoort in de feedbackcatagorie
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: over het sluiten van 1 + 1

Het topic is inmiddels aangepast en weer open gezet:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...ndpost&pid=1820
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer