[Wiskunde] Kansen met de GR

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 267

[Wiskunde] Kansen met de GR

Afbeelding
\(P(X > 92) = 1 - P(X \leq 92) \)
\( z = \frac{92-80}{10} = 1,2 \)
\(\phi(1.2) = 0,8849\)
\(P(X > 92) = 1 - 0,8849 = 0,1151\)
Dat lukt dus wel, maar nu moet het op de GR. Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [Wiskunde] Kansen met de GR

met deze functie binompdf (n, p, x) dacht ik, maar waar die staat weet ik niet aangezien ik geen GR heb
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 536

Re: [Wiskunde] Kansen met de GR

Ik denk eerder aan Normalcdf....

Even google'en op wat je er moet invullen.

En normalcdf is net als binompdf altijd onder 'catalog' te vinden, naast hun vaste menu.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [Wiskunde] Kansen met de GR

John Nash schreef:Ik denk eerder aan Normalcdf....

Even google'en op wat je er moet invullen.

En normalcdf is net als binompdf altijd onder 'catalog' te vinden, naast hun vaste menu.


ja, dat bespaart omzetten naar z denk ik
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: [Wiskunde] Kansen met de GR

Ik heb het gevonden, dank [rr]
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Berichten: 536

Re: [Wiskunde] Kansen met de GR

jhnbk schreef:
John Nash schreef:Ik denk eerder aan Normalcdf....

Even google'en op wat je er moet invullen.

En normalcdf is net als binompdf altijd onder 'catalog' te vinden, naast hun vaste menu.


ja, dat bespaart omzetten naar z denk ik
Nee volgens mij kun je hier niks met Binompdf. Het is immers een normale verdeling en geen binomiale, of ben ik fout?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [Wiskunde] Kansen met de GR

bij nader inziens ben ik dus fout
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer