Even nog een vraagje, en dan stop ik met spammen
Stel, je hebt een propellor schroef, hoe je hem wil noemen, met een efficientie van 100%. Dus in dit geval al het water wat de propellor verplaatst wordt op de meest efficient mogelijke manier gedaan. - is niet mogelijk in de praktijk, maar stel dat -
Is dan de hoeveelheid thrust die zo'n ding genereert gelijk aan de weerstand die de propellor ondervind? En kan ik deze weerstand dan * de straal van de propellor doen, en deze vervolgens in een vergelijking gooien met het koppel wat de motor genereert?
Of denk ik nu te simpel, en moet ik de weerstand over het hele oppervlak van de propellor berkenen, en met de bijbehorende arm toepassen?
Het hoeft niet allemaal exact, een goede benadering is ook al heel mooi.
Nog een vraagje, wanneer de propellor zelf 100 gram weegt, kan ik deze massa dan als puntmassa beschouwen? Of liggen hier ook alweer ingewikkeldere formules aan ten grondslag?
Al bij voorbaat dank,
Laatste berichten
- 23:25 2013 – Augustus Vraag 3
- 23:07 Rood laserlicht 2
- 23:04 Bruine vlekken op treinaanwijzerbord 5
- 15:28 Vraag 2009 Juli Vraag 5 5
- 12:51 positie 2
- 10:44 Schroefdraad berekening 8
- 24 apr [scheikunde] Kan chloorgas de geleiding van elektriciteit belemmeren? 9
- 23 apr Weerfrustratie 9
- 23 apr geen minkowski-ruimte toch? Doe ik dit nou fout? 15
- 23 apr do-re-mi-fa-so vliegtuigen 7
- 23 apr Kunnen quantum Zonnecellen 190% quantum efficiënt zijn 3
- 23 apr De Euro Nederlandse 100 qubit computer komt eraan
- 23 apr projectiel 8
- 23 apr Verschil tussen deze 2 vragen 5
- 23 apr [scheikunde] berekeningen labo vitamine c bepaling 1
- 22 apr [wiskunde] rode en witte ballen verdelen 8
- 22 apr Rotatie van het heelal 41
- 22 apr Muntje opgooien 14
- 21 apr Reactiviteit silyl enol ethers 1
- 21 apr Criterium voor vochtretentie
Nieuwsberichten
- 04 mar Een nieuw soort magnetisme: altermagnetisme
- 31 okt AI kan via stem diabetes vaststellen 11
- 21 okt Einstein krijgt wéér gelijk 45
- 07 feb witter dan wit 20
- 19 jun irrigatie en de aardas