bestaat tijd?

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten
Berichten: 4

bestaat tijd?

Dit heb ik bij andere forums geduscusiert, omdat men geen wetenschapelijke antwoorden kon geven hield het op. Ik ben benieuwd wat voor antwoorden ik krijg, zie mij niet als een gek het is maar een theorie :shock: .

Zoals ik eerder zij, tijd bestaat niet. Niemand heeft het gezien, niemand heeft het gevoeld met een van zijn zintuigen. Mensen waarnemen tijd, een tijd is een concept waarbij mensen vergelijkingen berekenen enzo, tussen die vergelijkingen waarnemen mensen tijd. Een voorbeeld, stel je eens voor je zit naast een snelweg, jou werk is tijd noteren om de hoeveel tijd een auto voorbij raast. Auto 1 gaat om 13:00 uur voorbij, auto 2 gaat om 13:05 voorbij. Stel dat die autos op die weg, die rijden steeds om de 5 minuten voorbij.

Je hebt iets gemeten, wat heb je gemeten? We noemen dat tijd, heb je tijd gezien? Ja hoe ziet die eruit? Heb je tijd gevoelt? Ja hoe voelt tijd? Heb je het waargenomen? Ja wat heb je waargenomen?

Laten we nemen dat u droomt, in uw droom ziet u dat er dagen voorbij gaat. Maar in het werkelijkheid gaat er maar paar uur voorbij misschien paar minuten. Hoe verklaren jullie dat? Is tijd hier niet het concept waarbij tijd word waargenomen?

Tijd heeft geen bestaan wanneer er geen gebeurtenissen afspelen, tijd kan niet bestaan wanneer men niet meer kan waarnemen......

Ensar.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: bestaat tijd?

Tijd heeft geen bestaan wanneer er geen gebeurtenissen afspelen, tijd kan niet bestaan wanneer men niet meer kan waarnemen......
helaas kan het niet bestaan van gebeurtenissen ook niet, want dan zouden wij dus ook niet meer bestaan, dus kan het niet bestaan van tijd niet

Dus tijd bestaan :shock:

om het nog anders uit te leggen, alles wat bestaat is wat jij waarneemt, en jij neemt alles waar in functie van tijd, dus tijd bestaat, anders bestond jij niet

ik heb resoluut ja gestemt

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: bestaat tijd?

Tijd bestaat zeker, wat dat betreft sluit ik me helemaal bij holycow aan.

Alleen aan de indeling van tijd kunnen we wat veranderen. Aan het verloop ervan kunnen we niets doen.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: bestaat tijd?

Gelieve hier verder te gaan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten