Gemiddeld IQ per land.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 510

Gemiddeld IQ per land.

Op deze site: http://sq.4mg.com/NationIQ.htm staan alle gemiddelde IQ's per land. Hieronder zal ik enkele landen plaatsen:

Hong Kong 107
Korea, South 106
Japan 105
Taiwan 104
Singapore 104
Austria 102
Germany 102
Italy 102
Netherlands 102
Sweden 101
Belgium 100
Uganda 73
Jamaica 72
Kenya 72
Congo (Zaire) 65
Sierra Leone 64
Ethiopia 63
Equatorial Guinea 59

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Gemiddeld IQ per land.

komt door wallonie :shock:

Berichten: 34

Re: Gemiddeld IQ per land.

Het IQ is toch per land anders, omdat het bij ieder land gemiddeld 100 moest zijn? of is het op de wereld gemiddeld 100?

Edit: ik zie net dat het op Engeland is gebaseerd, laat maar

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Gemiddeld IQ per land.

Dat lijstje zie eruit alsof ze een random sample van de bevolking hebben genomen: het weerspiegelt zo op het eerste gezicht exact de percentages analfabeten voor al deze landen :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 64

Re: Gemiddeld IQ per land.

komt door wallonie ;)


wou ik net ook zeggen :shock:

Berichten: 86

Re: Gemiddeld IQ per land.

de analfabeten konden dan ook de opgaven niet lezen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Gemiddeld IQ per land.

Voor de westerse landen licht het erg dicht bij elkaar, een verschil van 100 en 107 vindt ik niet denderent. HongKong is natuurlijk niet echt een doorsnee land.

Ik gok USA op 50

Wat verwacht je van een land dat massaal op Bush stemt.

Berichten: 14

Re: Gemiddeld IQ per land.

DePurpereWolf schreef:Voor de westerse landen licht het erg dicht bij elkaar, een verschil van 100 en 107 vindt ik niet denderent. HongKong is natuurlijk niet echt een doorsnee land.

Ik gok USA op 50

Wat verwacht je van een land dat massaal op Bush stemt.
Staat ook op die website ;-) en ja klopt wel min of meer

http://sq.4mg.com/stateIQ-income.htm

Berichten: 14

Re: Gemiddeld IQ per land.

gow ja meer het iq per staat apart bekeken en voor wie ze stemden

Re: Gemiddeld IQ per land.

Volgens mij klopt er niks van. Japan is zowat het meest prestatiegerichte land ter wereld, 90% van alle kinderen gaat naar de universiteit en ze hebben allemaal topbanen (en een klein huis :shock: ). Daar zal het toch wel hoger moeten zijn.

Berichten: 1

Re: Gemiddeld IQ per land.

Deze IQ test per land vind ik niet echt nauwkeurig want de slimste man ter wereld kan in de land met het laagst gescoorde IQ wonen ;x

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Gemiddeld IQ per land.

Deze IQ test per land vind ik niet echt nauwkeurig want de slimste man ter wereld kan in de land met het laagst gescoorde IQ wonen ;x
dit zijn ook gemiddeldes genomen over gehele landen ten opzichte van Engeland (of Groot-Brittanië wat je maar net wil)

maar wat dat te maken heeft met slim dat volg ik niet.

je kan een IQ hebben van 160 maar nog steeds dom zijn. IQ kan je niet veel aan doen. hoe je dit gebruikt, tja dat is een ander verhaal.

en wat zou het uitmaken dat iemand met het hoogste IQ (denk dat je dat bedoelde met slimste) in het land woond met de laagst scorende.

toch wel verbazend dat er meer ruim onder de honderd word gescored dan ver er boven. zou iets van een normaal kromme verwachten of zoiets. heeft iemand hier nog een verklaring voor (ecnomisch, politiek, cultureel, stom toeval? :shock: ? ;) ?)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Gemiddeld IQ per land.

Het lijstje toont volgens mij alleen aan dat de IQ test niet meet wat het zegt dat het meet (aangeboren intelligentie). Net in de landen waar het onderwijs het slechtsts is scoort men het laagst. Zou dat toeval zijn?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Re: Gemiddeld IQ per land.

ook niet in alle landen hebben mensen laat ik zeggen fysiek dezelfde omstandigheden. Niet in elk land hebben mensen genoeg eten, of hun hele leven genoeg te eten gehad. Ook hebben ze niet in elk land even goede scholing gehad. Ik geloof niet dat mensen van nature in bepaalde landen gemiddeld echt zoveel minder intelligent zijn hoor. Heeft gewoon met leefomstandigheden te maken die niet voor iedereen even gunstig zijn. Het is zelfs bewezen dat een slechte voeding een slechjte invloed heeft op ons iq. Laatstaan als je als kind misschien zelfs ondervoed bent geweest. Willen we soms even laten zien hoe dom afrikanen zijn ofzo?

Berichten: 10

Re: Gemiddeld IQ per land.

Hmm... iets anders dan nattevingerwerk?

Reageer