hogerop komen in de laboratoriumtechniek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 325

hogerop komen in de laboratoriumtechniek

Hallo ik doe nu 3 havo en ben van plan hierna hbo niveau laboratorium techniek te doen. Je snapt denk ik wel dat mijn intresse scheikunde is. Vooral ben ik geintresseerd in de quantum fysica. Ik begrijp wel dat daar op hbo niveau waarscheinlijk niks in te vinden is. Wat mijn vraag is: Als je op HBO niveau laboratorium techniek doet kun je dan doorstromen naar de universiteit als je je diploma heb? En zoja zou het dan mischien ook mogelijk om quantum fysica te studeren of denk je dat ze op zulk soort universiteiten geen HBO afgestudeerde aannemen?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: hogerop komen in de laboratoriumtechniek

Je hebt geen school nodig om quantum mechanica te studeren: Wetenschapsforum.

je kunt inderdaad gewoon doorstromen ( als je punten hoog genoeg zijn ) alleen krijg je waarschijnlijk geen studiefinanciering daarvoor.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: hogerop komen in de laboratoriumtechniek

Als je kwantumfysica leuk vindt, weet ik niet of lab.techniek wel de juiste keuze is. Binnen lab.techniek heb je nog verschillende takken, ik doe moleculaire biologie, maar chemische technologie, labmanagement, klinische chemie, microbiologie, biotechnologie/biochemie en dan vergeet ik er vast nog wat, zijn ook richtingen die je binnen die opleiding kunt volgen. geen enkele school biedt ze allemaal aan, dus vraag dat vooral goed na en vraag na wat die stromingen inhouden (of zoek het op :) )

Zou er echt niets beters zijn om de overgang HBO-WO natuurkunde het meest soepel te laten verlopen?
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 325

Re: hogerop komen in de laboratoriumtechniek

Nouja ik dacht natuurlijk. Lab. techniek is scheikunde en wat ik nu doe op de 3 havo heb je met scheikunde wel te maken met moleculen en atomen. Dus ik dacht wellicht als ik hiermee naar het hbo toe ga dan krijg ik mischien de quantum fysica ook goed uitgelegd. Maar er zijn (denk ik maar dat lijkt me wel logisch op hbo niveau) geen hbo opleidingen in de quantum fysica. Dus dan maar laboratorium techniek. Ik dacht dat als ik dan nog zin heb in de universiteit (ja je weet maar nooit hoe het gaat tegen die tijd) kan ik mischien met laboratorium techniek nog naar de universiteit van quantum fysica.

Berichten: 481

Re: hogerop komen in de laboratoriumtechniek

Je kan ook 1 jaartje HBO scheikunde ( of iets dergelijks) opleiding doen, je propedeuse halen, en naar de Universiteit gaan :)

Reageer