norit

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

norit

wat is het productie prosec van norit (koolstof)

en welke bewerkingen ondergaat deze grondstof

Re: norit

Norit is een merknaam voor actieve koolstof. Wordt gemaakt uit turf. Het hoofdkantoor in Amersfoort zal je zeker meer kunnen vertellen hoe het exact gemaakt wordt en wat de toepassingen zijn

Re: norit

heey mensen.. ik moet een verslag inleveren over norit... maar ook wat de bewerkingen van norit zijn.. maar ik kan het nergens vinden .. dus ik vraag me af of jullie me kunnen helpen ??? :shock:

Re: norit

heey mensen.. ik moet een verslag inleveren over norit... maar ook wat de bewerkingen van norit zijn.. maar ik kan het nergens vinden .. dus ik vraag me af of jullie me kunnen helpen ??? :shock:
Ik heb geen idee wat de bewerkingen enzo zijn, maar ik heb norit gebruikt om verschillende dranken (zoals cola, fanta, red bull enz.) kleurloos te maken. Dus das in ieder geval wel een functie van norit, kun je misschien gebruiken voor je verslag, of misschien zelfs wel zelf even proberen, lekker makkelijk en met wat digitale foto's hartstikke leuk voor je verslag...

Suc6

Re: norit

norit werd eerder gemaakt van turf maar hedehdaagsvan koksnootschaalen wat in de ovens word verbrand ,het is een heel proces van stof naar tabletten enz heb er gewerkt


Re: norit

mootjuh schreef:wat is het productie prosec van norit (koolstof)

en welke bewerkingen ondergaat deze grondstof
Je kan ook bij lenntech.com kijken, daar heb je veel info staan over actieve kool en adsorptie.

laterzzzz

Re: norit

weet iemand nog een goede site voor als je een werkstuk over norit wilt maken behalve www.norit.com zelf?

:shock:

Berichten: 2.746

Re: norit

waarom wordt dat niet van cokes gemaakt?, lijkt me goedkoper

Berichten: 284

Re: norit

google :

"actieve kool" en "actieve koolstof" : ± 6000 links

"activated carbon" : 700.000

Berichten: 2.746

Re: norit

steenkool is bijna 100% C

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: norit

waarom wordt dat niet van cokes gemaakt?, lijkt me goedkoper


De kwaliteit is dan een stuk lager door allerlei microverontreinigingen.

Reageer