berekenen onderdruk bedrijfshal

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

berekenen onderdruk bedrijfshal

Ik ben bezig met het berekenen van de afzuigcapaciteit in een bedriifshal.

In de hal staan 2 afzuigers met daaraan pijpen en armen

Bijgevoegd een tekening van de sitatie, de afzuiger rechtsachter heeft een capaciteti van 7000 km/u

De andere afzuiger heeft een capaciteit van 15000 km/u

De pijpen die op de grond liggen zijn beide voorzin van 14 roosters van 500*20mm

de pijp die op de grond ligt voor de bekijker de onderste heeft een diameter van 450 mm de andere heeft een diameter van 530 mm

De lengte van de langste pijp is 24636 mm (dit is de op tekening bovenste op de grond liggende pijp)

De ander heeft een lengte van 280004 mm

Zou iemand mij kunnen helpen bij het berekenen van de onderdruk zodat ik te weten kan komen hoeveel frissel lucht er word aangevoerd door de pijpen op de grond

met vriendelijke groet,

Robin Tielens

Afbeelding[/b]

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: berekenen onderdruk bedrijfshal

Kun je je voorstellen dat dit voor lezers absoluut niet te begrijpen is?

Je tekst (bovenste, onderste, rechtsachter, langste pijp,...) komt zelfs niet eens met de tekening overeen!

Blijkbaar is de tekening gedraaid of zo want langste pijp is blijkbaar korter dan de andere????

De witte en blauwe letters op de tekening zijn bovendien absoluut niet te lezen en klikken op de tekening levert niks op.

Hoe de frisse lucht van buiten de hal wordt aangevoerd is ook al een raadsel.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 3

Re: berekenen onderdruk bedrijfshal

inderdaad, dit is nogal gehaast gegaan, de 2 pijpen die op deze tekening dus in het midden liggen en niet langs de muur lopen, liggen over de grond, de lucht word aangevoerd doordat de pijpen vastzitten in een gat in de muur er is dus geen mechanische aanvoer.

De oplossing lag echter dichterbij dan gedacht.

ik heb met een drukmeter de druk in de hal gemeten deze was 1 bar dwz dat er evenveel lucht de hal in komt als dat er word uitgezogen.

Dit is vrij logisch aangezien er geen mechanische middelen worden gebruikt om de frisse lucht binnen te krijgen.

Doormiddel van een zelfgemaakte manometer heb ik de snelheid van de lucht in de aanvoerpijpen gemeten en zo heb ik het aantal kubieke meter lucht per uur aangevoerde lucht berekend.

De witte letters op de tekenening doen er trouwens niet toe :wink: het zijn verwijzingen naar andere detailtekeningen.

Mijn verhaal was inderdaad verwarrend ik heb er ook erg weinig tijd ingestoken moet ik zeggen maar ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen.

Het probleem is opgelost.

Excuses voor de onvolledige uitleg en de verwarring.

Met vriendelijke groet,

Robin tielens

Reageer