[Informatica] - Snake programmeren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 24

[Informatica] - Snake programmeren

Het is niet echt een huiswerkvraag, maar t heeft wel iets met school te maken (denk ik)

Ik heb mij onlangs verdiept in t programmeren op de TI-84 plus, en ik probeerde eens Snake te programmeren - Maar ik loop nogal vast op het 'einde' van de slang - hoe zorg ik dat de slang ophoudt na een bepaald aantal stappen?
Waarom?

Berichten: 251

Re: [Informatica] - Snake programmeren

Misschien is het handig te posten wat je al hebt, dan kunnen we kijken wat je precies bedoelt en waar het misgaat.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: [Informatica] - Snake programmeren

Je kunt een serie variabelen definieren, waarvan elk een enkel 'blokje' van de slang beschrijft. Bij iedere beweging van de slang geef je de coordinaten van elk blokje door aan het volgende blokje, en je doet dit van achter naar voor. Stel dat je slang 3 blokjes lang is, voor het gemak. Dan voer je de volgende code uit bij iedere 'stap' van de slang, schematisch gezien:

x[3] = x[2]

x[2] = x[1]

x[1] = nieuwe positie

waarbij 'x' telkens een set coordinaten is (dat kunnen dus eigenlijk meerdere variabelen zijn!) en het getal tussen de rechte haken telkens de positie in de slang van dat blokje is. 3 is de staart, 1 is de kop. Telkens als de slang wat langer wordt heb je dus een langere rij variabelen nodig!

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: [Informatica] - Snake programmeren

Hey ik programmeer ook op de TI-84+ maar ik denk dat je bedoelt basic TI-84+ hea? Want bij ASM is het namelijk heel anders maar ach.

Ik zou gebruik maken van matrix om het erin te krijgen. of doe je dat al?
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: [Informatica] - Snake programmeren

Je slaat de coordinaten op van wanneer de gebruiker "keert" dan kun je als het goed is bepalen wanneer de achterste mee moet keren zeg maar, daarna heb je dan ook altijd de coordinaten van het achterste stukje zodat je die kan wissen.
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Reageer