goedkoop drinkwater uit zee

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

goedkoop drinkwater uit zee

Het is gelukt tegen lage kosten drinkwater te maken uit zeewater. Nu moet nog onderzocht worden of de techniek op grote schaal kan worden toegepast.

Lees meer ... Elsevier

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: goedkoop drinkwater uit zee

De techniek die ze gebruikten lijkt me gewoon op omgekeerde osmose toch?

Anyway, mocht dit echt zo succesvol worden dan zijn de komende waterproblemen volgens mij volledig van de baan! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Waarom zetten ze niet in zee grote glazen bolle platen. Water verdampt, condenseert op de glazen bolle plaat. En drupt naar beneden in een container.

Of is dat raar denken.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Lijkt me een kwetsbare constructie. Denk: golven, wind / storm. Wat is de nuttige opbrengst en hoe krijg je het aan land? Ik weet dat je best een slok kan nemen uit de demiwaterfles, maar is het ook geschikt voor consumptie op grotere schaal?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: goedkoop drinkwater uit zee

DePurpereWolf schreef:Waarom zetten ze niet in zee grote glazen bolle platen. Water verdampt, condenseert op de glazen bolle plaat. En drupt naar beneden in een container.

Of is dat raar denken.
En hoe wil je dat water doen condenseren? Dat glas constant koelen ofzo? :) Ik zie de elektriciteitsrekeningen al direct hoog oplopen eerlijk gezegd :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Euhm, ik neem aan dat, net zoals in een broeikas, het glas gewoon koud is. In een broeikas zie je toch ook condensering?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Ja 's morgens wel, maar een keer die warme waterdamp het glas heeft opgewarmd is het voorbij hoor. Als het uberhaupt een rendement zou hebben zou het verschrikkelijk laag zijn en dus veel te duur volges mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Cycloon, je hebt nog gelijk ook.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Cycloon, je hebt nog gelijk ook.


Dat klinkt zo ironisch :)

Berichten: 3

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Dat klinkt zo ironisch ;)
Hoe kan het dan dat een waterpyramid www.waterpyramid.nl de hele dag water condenseert?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: goedkoop drinkwater uit zee

Omdat Cycloon geen gelijk heeft. Die waterpyramide is (zo goed als) gesloten. Daarbinnenin heerst dus bij enige zonneschijn áltijd een hogere temperatuur dan buiten, en een relatieve luchtvochtigheid van 100%. Het folie zal altijd kouder zijn dan de binnenlucht, gevolg, condens op het folie. Heel de dag.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer