printer kapot

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 40

printer kapot

Hello, ik zit met ene probleem en ik krijg 55 euro van de buren als ik het oplos.

Hun printer is kapot, alles kabels zitten erin en hij zit in USB001,bij de opdrachtprompt al copy con USB001 gedaan, maar dan doet ie het niet. Bij eigenschappen van de printer ben ik naar poorten gegaan en heb lpt1 aangevinkt, toepassen, nu staat de printer daar achter lpt1. Maaaar, het snoertje zit nogaltijd in USB001 en ik zou niet weten waar lpt1 zou zitten op deze laptop.

Kan iemand mij verderhelpen en weet iemand hoe ik deze printer weer aan dep raat krijg? Hij doet alles, hij staat ook aan, hij herkent hem mara print niet.

Grl Joep

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: printer kapot

Appeltree schreef:Hello, ik zit met ene probleem en ik krijg 55 euro van de buren als ik het oplos.

Hun printer is kapot, alles kabels zitten erin en hij zit in USB001,bij de opdrachtprompt al copy con USB001 gedaan, maar dan doet ie het niet. Bij eigenschappen van de printer ben ik naar poorten gegaan en heb lpt1 aangevinkt, toepassen, nu staat de printer daar achter lpt1. Maaaar, het snoertje zit nogaltijd in USB001 en ik zou niet weten waar lpt1 zou zitten op deze laptop.

Kan iemand mij verderhelpen en weet iemand hoe ik deze printer weer aan dep raat krijg? Hij doet alles, hij staat ook aan, hij herkent hem mara print niet.

Grl Joep
Voor 55 euro heb je een nieuwe printer.

'copy con' is een DOS-opdracht. USB-drivers zijn normaal gesproken Windows-gerelateerd. Mogelijk dat daardoor die opdracht niet werkt. Je zou eens kunnen kijken of het een DOS-printer is of een Windows-printer (en dus geen DOS-commando's herkent).

LPT1 werkt natuurlijk ook niet, omdat de printer op USB is aangesloten en niet op de LPT poort.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: printer kapot

Welk OS en waarom doet hij het niet meer? Opeens niet meer of hebben ze bijvoorbeeld Vista geinstalleerd ofzo?

LPT is de ouderwetse brede stekker met een boel pinnetjes; lijkt een beetje op een brede beeldschermstekker. Het aanvinken daarvan werkt zowiezo niet dus.

Probeer de driver eens te verwijderen en dan weer te installeren.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: printer kapot

Graag even wat aanvullende informatie:

1. Welk merk en type printer?

2. Welk beturingssysteem en welke versie?

3. Waneer is het probleem ontstaan? Vaak is in dit soort gevallen een update geweest, een systeemherstel uitgevoerd, een registerfout opgetreden, iets gedeïnstalleerd, etc.

Als je bovenstaande kan toelichten dan kunnen we waarschijnlijk wel een oplossing bedenken. Ik neem trouwens aan dat je een deel van je beloning met WSF deelt? (zie de paypal-donatieknop links onderaan iedere pagina) [rr]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 95

Re: printer kapot

Ze hebben tijdens het printen toch geen opdracht geannuleerd, gestopt.....'t zou kunnen...... (dan moet je dat terug aanvinken), soms is het niet te ver zoeken...

Printer in bios uitgeschakeld door één of andere reden. 't Zijn dingen die gebeuren....

En onder Vista werken verschillende (HP) printers niet meer....., (trouwens nog wel meer dat met Vista niet meer werkt .Raw foto's bv).

Reageer