Ik heb pdd-nos

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 1

Ik heb pdd-nos

Toen kind was,was ik iets anders dan andere kinderen ik had wel vriendjes en vriendinnetjes op school en ik kon natuurlijk nog maar net mee komen maar,ik was een angst haas, ik was overall bang voor en, dat is wel een waslijst vol. Ik was hooggevoelig voor perikels, dat was soms erg irritant. Narmate ik wat ouder was geworden, tot een jaar of zes kreeg ik een label op mijn voorhoofd geplakt de naam Autisme puur omdat ik erg bang was, kon bepaalde grenzen niet en ik fladderde heel vaak van opwinding. Dat was duidelijk genoeg om Aut... te krijgen. Toen werd ik overgeplaatst naar een speciale school, de ambelt voor heen (LZK) nu voortgezet onderwijs Ivbo op die school kreeg ik vaak vraag tekens om me heen ik was geplaagd door een stel vervelende leerlingen op die school en ik had best wel vaak ruzie omdat deze kinderen mij niet begrepen. Later ging het thuis ook anders ik had wel wat kinderen waar ik mee omging, ik zoekte wel naar kinderen, maar ik werd vaak op stang gejaagd en dat is niet lekker dus ik smeetde met van alles omdat ruzie onbegrijpbaar was voor mij ik was angstig en gevoelig voor dingen. Maar ik was ook vaak alleen hoor. Toen in die tijd vondt ik het heerlijk om alleen te zijn, ik speelde altijd met stoep krijtjes, en ik kliederde wel kilometers stoep met een autoweg printjes en later ging er over heen fietsen net of ik een auto was die in het vekeer zat. Ik speelde vroeger met van alles,. Barbie poppen, auto wegen, landkaarten, afvoer buizen,mixers, knikkers, en ik zoek,te ook heel veel insecten, en vooral veel met Electro techniek. En ik was vaak heel vaak bezig met mijn fantasie die ik in elke activiteit had gestopt om alles nog spannender te maken. En zo waren wel wat andere dingen die ik vaak dee zoals met lego spelen e.t.c. e.t.c. ga zo maar door

In de (pubertijd) 10 t/m 18 jaar

In het begin van deze tijd ging alles zoals normaal dus verder geen echte problemen ik was ietsjes rustiger. Wel ging het op school wel erg goed puur omdat ik in een goeie klas zat en dat was best wel een goeie tijd

maar toen ik van de basis afdeling afging. Ging het weer berg afwaarts ik werd vaak geplaagd op school en ik was weer erg angstig zo angstig dat ik bijna een depri probleem had puur om die rot school ziezo.

Toen ik 13 was, was ik vaak thuis ik had er geen zin meer in om op school te zitten

14,15 was ook niks anders ik had ook weer vaak geen zin om op school te zitten

Toen ik midden in de pubertijd zat eind 15 begin 16 ging er van alles is mis ik was doorgedraaid in mijn angst genaamd kots fobie het was zo erg dat ik bijna niks meer At en en dronk zo erg was het. Toen ik op school was gooide ik mijn brood weg ik drinkte mijn melk niet meer op zelfs thee of andere drankjes vertikte ik om op school te drinken en ging weer met een lege maag naar huis. De angst was dieper ingedrongen en ik At thuis ook heel weinig ik ben vaak naar de dokter gegaan en ik was brood mager toen begon de ellende ik werd ook nog eens depressief ik had vaak spontane jank buien waarvan een wel uur actief was en mijn dagen waren dood voorheen had ik nog vrienden maar dat was gouw verleden tijd ik was in me zelf gekeerde lach uren, en uren achter elkaar op bed alleen maar muziek te luisteren

ik was een half jaar thuis en ik ging niet naar school

Toen de winter tijd voorbij was ging het ietsjes beter ik was minder depressief dan eerst. Wel had ik vaak dipjes en de dagen waren ook weinig levendig. Ik ging weer naar school en ik at, weer een beetje op school gelukkig maar. En de vrienden waar ik mee omging, ging ik weer mee om

toen ik 17 was gingen we verhuis naar Enschede en dat was voor mij een grote opluchting ik was blij eindelijk weg uit steenwijk die saaie rot dorp en ik ging ook van school af dit was een beetje een emotioneel moment omdat ik best wel lang op die school had gezeten en ik had daar ook leuke tijden mee gemaakt

Toen we gingen verhuizen

Voorheen had ik kennis gemaakt met mijn nieuwe school en dat beviel, was best wel te vrede, op ten eerste opzichte

toen gebeurde het, we gingen verhuizen en ik was erg blij ik vond de rijs erg leuk en. Toen we in Enschede waren moest ik eerst ff wennen alleen op een leuke manier en ik voelde me weer zins jaren erg gelukkig

18,21 jaar

Ik had weer een nieuwe levens opbouw ik heb vrienden leren kennen op school en zelfs vriendinnen waar ik verkering mee had. De eerste was een beetje een afknappertje het begon goed maar na mate de verkering groeide en de verliefdheid weg was, was het al snel over ach ja dat gebeurt iedereen wel. De tweede liefde die ik heb leren kennen was een stukje beter we zijn toen verloofd we hadden een echte relatie. Later ging het met mijn vriendin niet goed ze was depri en ze wou me er niet mee opzadelen met al haar problemen dus het was uit gegroeid we hebben wel meer dan een jaar verkering gehad

Nieuwe baan

in mei 2001 ging ik voor het eerst stage lopen in Hengelo want ik heb gehoord dat daar een kunstwerk plaats was voor mensen met een verstandelijke handicap. Toen ik daar was ging ik met mond open staan te kijken erg mooie kunstwerken zijn dat zeg prachtig ik kreeg een warme groet van de mensen daar en dat was best wel prettig mijn stage begeleider heeft me alleen gelaten hij heeft me weer later opgehaald om weer naar school te gaan ik had het prima naar mijn zin



depri klachten op mijn 18e ff weer begonnen

Toen ik vakantie kreeg van school en geen stage meer had gingen we op vakantie in steenwijk omdat mijn oma toen 40 jaar getrouwd was. Dit was een leuk feest de helle familie kwam langs mijn ouders kwamen pas later omdat zij met de brom scooter waren het duurde wel lang maar ik heb tussentijds me wel prima vermaakt en lekker gegeten

toen het feest was afgelopen, gingen wij naar steenwijk logeren bij mijn andere Ex opa en oma! in het begin was het wel Oké

ik ging ook nog 3 dagen logeren bij mij tante in wolvega en dat was ook best wel leuk. Alleen had ik er geen zin meer aan om daar te logeren dus ik ging weer naar steenwijk, dus ging mijn broer naar mijn tante. Toen ik in steenwijk was ging ik schilderen en ik heb mijn oude vrienden weer trug gevonden dus daar ben ik ook geweest

ik ging vaak op de scooter naar mijn vrienden omdat ik zelf die brom scooter heb gekocht wel had ik nog geen brombewijs maar ik ging er wel altijd op rijden in steenwijk. toen we bijna naar huis gingen hadden sommige van ons en vooral mijn ex opa en oma buik griep gekregen mijn op moeste op die avond flink kotsen boven de pot

toen ineens, en dat was heel raar, in een flits kwam alles weer te boven ik begon weer rare angsten te krijgen ik ben gevlucht vanuit hun huis zo bang was ik



toen ik weer thuis was begon het weer die verrot,e angst heeft weer zijn greep beet. En zo doende heb ik vaak huil buien gehad depri geweest, minder zin overall in gehad

dit heeft wel tot mijn 20e geduurd en ik was best wel vaak misselijk van de angst

Nu:

Zo lees je dat mijn ontwikkeling veel te voorduren heeft gehad

Sociaal gezien ben ik heel ver voor uit gegaan. Ik los liever dingen op dan ik meteen boos ga worden, ik maak makkelijker contact met mensen ik word bijna nooit boos, ik probeer problemen uit de weg te gaan in plaats daar van ze op te zoeken. Als ik iets vervelends heb dan praat ik er altijd over. En probeer ik samen met die persoon, een oplossing te vinden

Ik zal nooit eerst kwaad, of boos worden of geïrriteerd. Meestal is mijn problematiek meer naar binnen gericht zodat niemand het kan zien of er last van heeft

Emotioneel gezien gaat het redelijk

Ik ben erg onzeker als de pest, dat kan wel eens voor kleine problemen ver zorgen. Ik raak dan snel in een depressie en ik reageer dan iets te heftig. Ik ben heel erg impulsief zelf denk ik, doe ik vaak dingen waar ik achter af spijt van zal krijgen, en achter af zal denken jeetje dat had ik niet moeten doen. Ik oordeel dan ook heel snel over dingen, soms te snel

Dingen zoals Inleving vermogen enzovoorts!. Is niet bar of boos, maar meestal anders dan gewoon

Ik kan gelukkig wel soms verdriet hebben als ik een ander zie huilen, ik kan mensen ook troosten, en begrijpen. De zwakkere puntjes zijn, Als ik niet hellemaal in me fel, zit dan denk ik niet even aan andere mensen. Maar meer aan me zelf. ik kan soms ook niet aan voelen wat sommige mensen van me vinden. Bij mijn familie, ouders, weet ik dat wel, dat ze om me geven. Maar van andere mensen niet

Ik moet eerst iemand 100X hebben gezien voordat ik die persoon begrijp en vertrouw. Meestal voel ik me erg ongemakkelijk als die persoon dan ook niets zegt. Ik help mensen graag

Intelligentie is uit onderzoek gebleken dat ik toch een lagere intelligentie heb. Ik heb een WAIS IV sub test gedaan maar dit is alleen voor een indicatie

Er kwam de volgende score uit, VIQ 77, PIQ 78 :algemeen 77 al hoe wel ik wel een bepaald talent beschik, veel van wetenschap weet, verstand heb van computers, zelf veel dingen kan doen. Is mijn indicatie score toch laag. Ik kan bijvoorbeeld niet onder tijd dingen doen, echter heb ik heel lang de, denk tijd nodig ik reageer dan impulsief en ga dan meteen zeggen, dat weet ik niet, of ik ga juist de foute antwoorden zeggen. Ik kan niet absoluut niet onder druk werken. Daarom ben ik 100% afgekeurd voor een baan en heb ik een WAJONG uitkering. Ik zelf wek ook op een DAC: dagactiviteiten centrum voor verstandelijke gehandicapten

Mijn taalvaardigheden zijn brak om maar te zeggen. Ik kan bijvoorbeeld wel de krant lezen, maar voor lezen kan ik niet. Ik kan niet duidelijk schrijven, en ik moet heel soms een woorden 4x herhalen totdat ik het goed uit spreek

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Ik heb pdd-nos

1. Wij zijn geen blogboard

2. Bespreking van persoonlijke problemen is niet toegestaan

3. Hier kan geen wetenschappelijke discussie over ontstaan

-slotje-
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten