Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

hallo ik heb een vraag,

praktisch iedereen die ik zie bellen houdt zijn of haar telefoon/gsm tegen zijn of haar linkeroor. wat is hier de reden van?

ik ben rechtshandig en houd mijn telefoon links, als ik het omdraai en gebruik mijn rechteroor, dan versta ik bijna niets.

is het zo dat de meeste mensen rechtshandig zijn ,en daarom met bellen rechtshandig vrij willen houden voor eventueel schrijven of andere bezigheden?

of zijn er ook linkshandigen die de telefoon ook links gebruiken? :)

groeten Pangeaman
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

is het zo dat de meeste mensen rechtshandig zijn ,en daarom met bellen rechtshandig vrij willen houden voor eventueel schrijven of andere bezigheden?
Ik denk dat dat inderdaad de reden is. Hoewel ze dan hun telefoon ook zouden overpakken, is het toch makkelijker om gelijk een hand vrij te hebben.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 65

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Vreemd, nooit over nagedacht eigenlijk. Ik ben zelf rechtshandig maar houdt mijn telefoon bijna altijd aan mijn rechteroor.

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Vreemd, nooit over nagedacht eigenlijk. Ik ben zelf rechtshandig maar houdt mijn telefoon bijna altijd aan mijn rechteroor.
ik ben benieuwd wat een linkshandige te melden heeft,

in jou geval ben jij rechtshandig en gebruik je de phone ook rechts, het vreemde is dat bijvoorbeeld een rechtshandige veel dingen met rechts kan en bijna niets gecontroleerd met links , behalve telefoneren.

groeten Pangeaman
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Ik ben linkshandig, en houd de telefoon meestal tegen mijn linkeroor, met mijn linkerhand. Moet ik dan schrijven, dan pak ik hem over met mijn rechterhand, maar nog steeds tegen het linkeroor. Zit ik achter de computer, dan blijf ik hem links vasthouden, omdat ik me heb aangeleerd om rechts te muizen.

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Ik ben linkshandig, en houd de telefoon meestal tegen mijn linkeroor, met mijn linkerhand. Moet ik dan schrijven, dan pak ik hem over met mijn rechterhand, maar nog steeds tegen het linkeroor. Zit ik achter de computer, dan blijf ik hem links vasthouden, omdat ik me heb aangeleerd om rechts te muizen.


dus jij bent links en doet ook links telefoneren , maar rechts muizen op je pc?

merkwaardig zeg :)

zijn er nog meer linkshandigen?

gr pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Volgens mij muist iedereen rechts. In ieder geval iedereen die ik zie muist rechts, ookal zijn ze links
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Van iedere linkshandige die ik ken en wel eens achter een PC zit meen ik me ook te herinneren dat ze rechtshandig muizen (iemand al een mailtje naar Van Dale gestuurd?). Ik denk dat dat gewoon aangeleerd is. De muis ligt al rechts als ze voor het eerst een computer van dichtbij bekijken, dus dan pak je hem automatisch in je rechterhand denk ik.

Trouwens, ik ben rechtshandig maar heb absoluut geen voorkeur voor links of rechts bellen. Meestal zit mijn mobiel in mijn rechterzak, dus bel ik dan rechts. Op het werk staat de telefoon links van me, dus bel ik links.

-edit-

Hier wordt volgens mij geen theorie ontwikkeld, dus even naar Café verplaatst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Ik ben linkshandig en ik neem mijn GSM op aan het oor aan de kant van de zak waar mijn GSM zit, elke keer anders bijna. De vaste telefoon neem ik wel altijd links op merk ik, maar die staat dan ook rechts van een muur.

Voor de rest muis ik natuurlijk rechts, maar vreemd genoeg is me dat niet aangeleerd, mijn moeder muist namelijk links.

Gebruikersavatar
Berichten: 46

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Ik ben links en het enige wat ik met rechts doe, is dribbelen met een basketbal. Wat telefoneren betreft: telefoon in de linker hand aan het linker oor; als ik iets moet noteren, gaat de telefoon in de rechter hand aan het rechter oor.
"Why are you wearing that stupid man suit?"

Berichten: 76

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

ey

ik ben rechthandig, en merwaardig genoeg heb ik het mezelfde afgevraagd vorige week, ik merk ook dat ik precies slechter hoor met mijn rechteroor, dus ik hou steeds mijn telefoon aan mijn linkeroor. Maar dat kan dan mss van mens tot mens liggen.

(owja, in mijn klas vorig jaar zaten 2 linkshandigen die wel met links "muizen")

hehe

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Ik zag overlaatst iemand links muizen die met rechts schrijft [rr] Best vreemd om te zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Ik zag overlaatst iemand links muizen die met rechts schrijft [rr] Best vreemd om te zien.
Zelfs zonder dat die persoon rechts schrijft vind ik het raar. Echt iedereen die ik zie muist rechts
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Ik wissel juist links en rechts af tijdens telefoongesprekken, anders krijg ik een warm oor. Klinkt stom maar zo is het [rr]

Nog liever bel ik met zo'n oortje+microfoontje.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Waarom telefoon aan het linkeroor ipv rechteroor?

Links muizen komt onder linkshandigen toch vrij veel voor. Bij ons op het werk kom ik dat regelmatig tegen. Er is bij de instellingen zelfs rekening mee gehouden. Bij de instellingen voor de muis is er een mogelijkheid om de functie van de linker en rechter muisknop te verwisselen. Ik heb het op mijn werk zelfs eens meegemaakt dat de persoon die een nieuwe pc kwam plaatsen de muis had ingesteld voor linkshandig gebruik, omdat hij wist dat ik links ben. Toen ik vertelde dat ik desondanks rechts muis was hij heel verbaasd.

Reageer