Massa-emotie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

Massa-emotie

Heeft iemand enig idee wat er schuilgaat achter massa-emoties? Gaat het erom dat mensen hun verdriet gezamenlijk willen beleven of komt het bijvoorbeeld door maatschappelijke onvrede?

Als iemand me zou kunnen helpen, heel graag, er is namelijk nergens informatie over te vinden. Als je toevallig een bron hebt gebruikt, zou je die dan ook kunnen vermelden?

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Massa-emotie

Dat is interessant, ja. Het mechanisme dat er achter zit is anders dan je op het eerste gezicht verwacht.

Publieke rouw uiting van egocentrisme

Mourning sickness feeds the feel-good factor

Gebruikersavatar
Berichten: 259

Re: Massa-emotie

Doel je misschien op de massa-emoties rond de dood van Theo van Gogh en het massale in-actie komen voor de ramp in Azie?

Volgens mij zijn veel mensen in Nederland op zoek naar een soort wij-gevoel en storten zich vol overgave op een nieuwe ramp (al dan niet tussen aanhalingstekens).

Of het maatschappelijke onvrede is? Misschien meer gebrek aan geborgenheid in de gemeenschap? Dan maar massaal via de media!

Ik besef dat dit niet mee thuis hoort in het huiswerkforum!
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Massa-emotie

Verplaatst naar niet-technische wetenschap.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: Massa-emotie

oké bedankt allemaal! Nu heb ik iig wat informatie voor mn schoolexamen :shock: maar hopen dat het zo genoeg is.

Sorry trouwens voor het verkeerde posten, had niet door dat dit onderdeel eigenlijk ook alleen voor de technische onderwerpen bedoeld is...

Reageer