Spontane ontbranding bij de mens

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 50

Spontane ontbranding bij de mens

is het waar dat sommige mensen soms gewoon uit zichzelf ontbranden

zo ja, hoe komt dit?

grtz

itchy

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Spontane ontbranding bij de mens

dit is een zogenaamde mythe. (dus onzin)

kijk maar eens op http://www.skepsis.nl/ontbranding.html

Gebruikersavatar
Berichten: 40

Re: Spontane ontbranding bij de mens

een phoenix doet dat wel

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Spontane ontbranding bij de mens

Heb je onomstotelijk bewijs voor het bestaan van een phoenix? (En de film Harry Potter en de geheime kamer is wat mij betreft hiervoor onvoldoende... :shock: )
Never underestimate the predictability of stupidity...

Re: Spontane ontbranding bij de mens

ik denk niet dat spontanieteit bestaat.

Berichten: 10

Re: Spontane ontbranding bij de mens

Hier: Spontaneous Human Combustion. Thoughts of a Forensic Biologist 't is redelijk de moeite, en vooral gefundeerder dan de meeste andere...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Spontane ontbranding bij de mens

Nuoja, volgens mij bewijst deze dat spontaan ontbranden wel uitgesloten is, meestal is er wel ergens iets de aanleiding geweest :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 40

Re: Spontane ontbranding bij de mens

ja maar dan heet t dus geen spontane ontbranding. Spontane ontbranding zou zonder invloeden van buitenaf zijn, deze mensen zijn allemaal door dingen van buitenaf in vlammen op gegaan, sigaret, brandende krant etc. Dus das niet spontaan maar een invloed van buitenaf. dus dat idee van spontane ontbranding vind ik wel een heel apart en ongelofelijk verhaal...evidence i want evidence!! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Spontane ontbranding bij de mens

ja maar dan heet t dus geen spontane ontbranding. Spontane ontbranding zou zonder invloeden van buitenaf zijn, deze mensen zijn allemaal door dingen van buitenaf in vlammen op gegaan, sigaret, brandende krant etc. Dus das niet spontaan maar een invloed van buitenaf. dus dat idee van spontane ontbranding vind ik wel een heel apart en ongelofelijk verhaal...evidence i want evidence!! :shock:


dat is juist het probleem, er is geen bewijs voor gevonden dus het zal naar alle waarschijnlijkheid verklaard kunnen worden door een toevallige samenloop van omstandigheden.

Berichten: 6

Re: Spontane ontbranding bij de mens

dat van die spontaan ontbrandende phoenixen geloof ik wel. ik heb er nog nooit 1 gezien namelijk.

Re: Spontane ontbranding bij de mens

itchy schreef:is het waar dat sommige mensen soms gewoon uit zichzelf ontbranden

zo ja, hoe komt dit?

grtz

itchy
ik heb ook wat gehoord over methaanophoping in het darmstelsel van de mens :shock:

MVG,

Nick namens [url]http://www.hoewerktmijnlichaam.nl[url]

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Spontane ontbranding bij de mens

dat van die spontaan ontbrandende phoenixen geloof ik wel. ik heb er nog nooit 1 gezien namelijk.
Dus je gelooft erin omdat je er nog nooit een gezien hebt?

en Phoenixen zijn een puur mythologisch verschijnsel en ik snap niet echt dan er mensen zijn die er vervolgens in geloven.

Berichten: 1

Re: Spontane ontbranding bij de mens

stel dat er inderdaad gassen in je lichaam zijn zoals methaan, maar dat ontsteekt zich niet zelf.

als er in je lichaam een andere stof is die in werking met methaan een ontsteking kunnen veroorzaken kan het mogenlijk zijn dat je spontaan in brand vliegt .

maar dan moet er iets mis met je zijn want niet iedereen heeft het en dat voel je vast wel als er zoveel gassen in je ophopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Spontane ontbranding bij de mens

matster schreef:stel dat er inderdaad gassen in je lichaam zijn zoals methaan, maar dat ontsteekt zich niet zelf.

als er in je lichaam een andere stof is die in werking met methaan een ontsteking kunnen veroorzaken kan het mogenlijk zijn dat je spontaan in brand vliegt.
Maar aangezien het fenomeen van zelfontbranding niet voorkomt, is blijkbaar jouw aanname niet realistisch. Tenzij jij weet hebt van een casus waarin dit werkelijk is voorgekomen?

Zie ook: Spontane menselijke confabulatie: De zelfontbranding van Phyllis Newcombe (Skepter, maart 2000)

En zelfs Wikipedia heeft grote bedenkingen bij de zgn. spontane zelfontbrandingen: er zijn heel wat alternatieve én veel waarschijnlijker verklaringen voor die zogenaamde zelfontbrandingen dan een werkelijke zelfontbranding.

Al ben ik me er wel bewust van dat ik misschien wel eens in brand zou kunnen vliegen als ik één of andere brandbare stof in m'n lijf prop om er direct erna een vlammetje bij te houden terwijl ik die brandbare inhoud weer naar buiten werk ('hoe'? Dat laat ik aan de fantasie over)... ;)

Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met 'spontane' zelfontbranding... :P

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer