Zweten, flauwvallen, bleekheid bij hartinfarct

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Zweten, flauwvallen, bleekheid bij hartinfarct

Help! Ik moet dringend de verklaring weten waarom deze symptomen optreden bij een myocard infact. Ik weet dat het zogenaamde "vegetatieve verschijnselen"genoemd worden, maar hoe zit dit dan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, super bedankt!

Taar

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Zweten, flauwvallen, bleekheid bij hartinfarct

Last van examenstress?

Als ik google op "zweten flauwvallen bleekheid hartinfarct" komt er bijvoorbeeld deze site naar boven:

http://icdsite.tripod.com/1/id84.html

Google ik op "hartinfarct vegetatieve verschijnselen" krijg ik bijvoorbeeld deze site:

http://www.dk.cvz.nl/probleemstellingen/pr...%20syndroom.asp .

Succes!
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 11

Re: Zweten, flauwvallen, bleekheid bij hartinfarct

Het lijkt me wel logisch.

Je wordt onwel, voelt je niet lekker, dan reageer je met deze verschijnselen. Het is ook een waarschuwing naar buiten toe.

Als je een infarct krijgt en je krijgt een spontane lachbui en verkleurt helemaal dan lijkt me nogal een vreemde gewaarwording op de omgeving om te komen helpen.

Berichten: 206

Re: Zweten, flauwvallen, bleekheid bij hartinfarct

alexander18 schreef:Het lijkt me wel logisch.

Je wordt onwel, voelt je niet lekker, dan reageer je met deze verschijnselen. Het is ook een waarschuwing naar buiten toe.
Zo werkt het dus niet. :) Zweten en flauwvallen is niet bedoeld als signaal naar buiten, daar zijn effectievere dingen voor (zoals schreeuwen).

Volgens mij is het heel simpel (maar pin me hier niet op vast, want ik doe dit uit het blote hoofd):

Myocardinfarct -> verminderde pompfunctie

- inadequate bloedvoorziening cerebrum -> flauwvallen

- activatie sympathische baan -> zweten (=sympathische functie) + bleekheid (perifere vasoconstrictie)

Berichten: 20

Re: Zweten, flauwvallen, bleekheid bij hartinfarct

Troy schreef:
alexander18 schreef:Het lijkt me wel logisch.

Je wordt onwel, voelt je niet lekker, dan reageer je met deze verschijnselen. Het is ook een waarschuwing naar buiten toe.
Zo werkt het dus niet. [rr] Zweten en flauwvallen is niet bedoeld als signaal naar buiten, daar zijn effectievere dingen voor (zoals schreeuwen).

Volgens mij is het heel simpel (maar pin me hier niet op vast, want ik doe dit uit het blote hoofd):

Myocardinfarct -> verminderde pompfunctie

- inadequate bloedvoorziening cerebrum -> flauwvallen

- activatie sympathische baan -> zweten (=sympathische functie) + bleekheid (perifere vasoconstrictie)
Klopt. Daarnaast speelt de angst ook een rol. Wat dan ook de sympaticus aanzet. Je kan het ook goed terugzien aan de bloeddruk. Deze is meestal sterk verhoogd tijdens een myocardinfarct. Een te lage bloeddruk kan uiteraard een veeg teken zijn omdat je dan sterk aan het decompenseren bent en dus in shock kan raken.

Reageer