Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 477

Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

NEW YORK - De Canadese filmmaker James Cameron beweert de tombe van Jezus te hebben gevonden.


Lees meer...


Bron: NU.nl Wetenschap

NU.nl Rich Site Summary

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

Zie ook het artikel van Discovery Channel over dit onderwerp:


Afbeelding

New scientific evidence, including DNA analysis conducted at one of the world's foremost molecular genetics laboratories, as well as studies by leading scholars, suggests a 2,000-year-old Jerusalem tomb could have once held the remains of Jesus of Nazareth and his family.

Lees meer...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

Ik denk persoonlijk dat het onzin is. Zeker dat artikel op Discovery. Daar staan niet eens de argumenten bij van de archeologen die het er niet mee eens zijn. Duidelijk stemmingmakerij om kijkers te trekken. Ik sluit me aan bij de archeologen en hun argumenten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.546

Re: Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

1 Ding vind ik wel raar, hoe kan je DNA onderzoek hier gebruiken, daarvoor heb je toch afstammelingen nodig? En volgens mij zijn die niet bekent. Maar Ger, welke argumenten bedoel je?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

Maar Ger, welke argumenten bedoel je?
Onder de eerste lees meer-link van Nu.nl:
Nu.nl schreef:Wetenschappers denken echter dat Cameron slechts uit is op publiciteit. Archeologen zeggen dat de kisten vermoedelijk van een joodse familie waren met dezelfde naam als Jezus.  


De namen op de doodskisten kwamen toen heel algemeen voor, aldus de Israëlische archeoloog Amos Kloner die als een van de eersten de doodskisten onderzocht na hun vondst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.546

Re: Filmmaker zegt tombe Jezus te hebben gevonden

A dat zag ik even over het hoofd. Ik denk dat het wel heel toevallig zou zijn als die namen inderdaad overeen zouden komen, maar ja het zou goed kunnen. In dat filmpje dat PdeJongh gaf zegt iemand dat hij duidelijker de naam Hanun dan Jezus ziet staan.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer