Scriptie probleem

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Scriptie probleem

Goedenavond allemaal,

Ik heb een klein probleempje

ik zit een beetje vast met mijn scriptie, die ik voor mijn opleiding tot operatie assistent moet maken.

ik wou deze scriptie doen over preparaatverzorging in het ziekenhuis, op de afdeling. maar nu blijkt dat we opzich een heel goed protocol hebben voor preparaat verzorging, alleen word deze niet echt nageleefd..Wat moet ik nu doen als doel, uitzoeken waarom het niet word nageleefd? En hoe moet ik dit aanpakken?

en het is heel moeilijk wel om informatie te halen over dit onderwerp, niet in de bieb, er bestaat geen boek"preparaat verzorging"

dus nu ben ik een beetje het spoor bijster

weten jullie misschien iets? of nog een super goed onderwerp? (moet wel iets te maken hebben met de afdeling OK) Of hoe ik het aan moet pakken

ik weet dat het een beejte onduideljk is.. maar ik weet het ook niet eventjes meer;)

misschien zitten hier wel operatie assistenten die hun ervaringen met eventueel een scriptie maken kunnen vertellen?

ik vraag jullie hulp, mischien kom ik dan een stukje verder.

bij voorbaat dankjwel

groetjes, jody sprikkelman

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Scriptie probleem

Of het een goed onderwerp is, dat weet ik niet. Het is zeg maar niet mijn vakgebied. Zelf werk ik als student biochemie regelmatig met protocollen. Zeker wanneer je een protocol al een aantal keren hebt uitgevoer, dan weet je voor jezelf wanneer het belangrijk is om bijvoorbeeld precies de juiste incubatie tijd of het juiste volume aan te houden, en wanneer niet. Zo maak je voor jezelf aanpassingen aan het protocol zodat het in jou situatie optimaal zal werken.

Als eerste stap zou ik inventariseren wat er precies anders wordt gedaan. Als dit eenmaal is gedaan, dan kan je een enquete opzetten over deze afwijkingen van het protocol. Afhankelijk van de grootte van je enquete groep is het misschien handiger om de vragen direct aan de persoon te stellen. Het opstellen van een enquete zodat een vraag niet voor interpretatie vatbaar is, is een kunst op zich en door veel mensen onderschat.

Als je uiteindelijk weet wat de achterliggende gedachten zijn, dan zou je kunnen kijken of dit 'aangepaste' protocol ook goed werkt. Als het zo is, dan kan je dit herziende protocol op papier vastleggen en aanbieden als alternatief.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer