[ Elektronica ] Multisim

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 450

[ Elektronica ] Multisim

Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar ik zou niet weten waar ik er anders mee heen moet.

Is er hier iemand die bekend is met multisim 8? Ik zit daar namelijk met een lastig probleem. Als ik de oscilloscoop wil aansluiten heb ik gemerkt dat er per kanaal maar 1 ingangsklem is. Dit is vervelend. Want ik zou de spanning tussen 2 punten willen meten. Je zou dan kunnen zeggen dat ik een aarding voorzie waar ik normaal de tweede klem zou aansluiten, maar dit blijkt niet te werken.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bedankt

Berichten: 255

Re: [ Elektronica ] Multisim

Ik ken het programma helemaal niet, maar kun je niet eenvoudigweg gewoon een verschilversterker maken met versterkingsfactor 1. Zodat je aan de uitgang verschil van de 2 spanningen krijgt?

Gebruikersavatar
Berichten: 450

Re: [ Elektronica ] Multisim

Ok, dat zal ik eens proberen. Bedankt

Berichten: 98

Re: [ Elektronica ] Multisim

In multisim 2001, wat waarschijnlijk een oudere versie is dan degene die jij gebruikt, heeft een scoop vier ingangen: A, B, G en T. Hierbij zijn A en B verschillende kanalen, en is G de gemeenschappelijke ground. Op ingang T kun je een triggersignaal aansluiten. Ik kan me niet voorstellen dat het er bij Multisim 8 heel anders uit zal zien. Succes

Reageer