Opleiding houdt allochtoon slank

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Opleiding houdt allochtoon slank

Onder Nederlanders van Surinaamse, Antilliaanse, Turkse en Marokkaanse afkomst komt overgewicht vaker voor dan onder autochtone Nederlanders. Investeren in onderwijs is de oplossing.


Lees meer ... Wageningen Universiteit

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Opleiding houdt allochtoon slank

Wanneer er een correlatie tussen 2 dingen wordt ontdekt wil dit niet zeggen dat het ook daadwerkelijk met elkaar in verband staat.


Als we 2 willekeurige personen kiezen. Persoon A heeft alleen de middelbare school gedaan. Persoon B heeft een HBO bouwkunde gedaan. Wat maakt het dat persoon B slanker zal zijn dan persoon A. Het verschil in opleiding zal er aan ten grondslag liggen. Echter 'opleiding' is niet het enige wat deze personen zal scheiden.


Door het verschil in opleiding zullen er economische verschillen kunnen ontstaan. Ook de mate van lichamelijke arbeid zal een verschil maken.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Opleiding houdt allochtoon slank

"De vetzuchtepidemie onder allochtonen treft de Turkse Nederlanders het zwaarst, en de Marokkanen het minst." (uit het artikel)


Ligt het nou aan mij of is het nogal raar om te zeggen 'de vetzuchtepidemie'. Alsof ieder Turks iemand veel te zwaar is (ik zie trouwens helemaal niet zo vaak te dikke allochtonen, maar dat zal wel aan mij liggen [rr] )
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Reageer