groene vlekken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

groene vlekken

In sommige straten zijn de trottoirs bezaaid met geel-lichtgroene vlekken. In andere straten zijn de stoepen niet aangetast. Waar komen die vlekken vandaan?

Het komt niet van bomen of uitwerpselen van dieren, dat is me duidelijk.

Ik vermoed dat het de zelfde vlekken zijn waarmee in sommige wijken de dakpannen zijn besmeurd. Andere wijken hebben daar weer geen last van.

Berichten: 4.546

Re: groene vlekken

Lijken me korstmossen, misschien algen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: groene vlekken

lijkt mij inderdaad ook een vorm van mos! :)
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: groene vlekken

? Ik heb hier vanmiddag zekerweten antwoord op gegeven! ik opperde ook mos, met nog heel verhaaltje er verder bij over omstandigheden. en nu is het gewoon weg!? hoe bizar is dat?
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 4.502

Re: groene vlekken

Daken en straten waar geen zonlicht kan komen vertonen de meeste "groene"vlekken,m.i.een vorm van fijne mossen,soms ook algen die wat grijsachtiger en kalkachtiger lijken als ze gedroogd zijn.

Betonproducten als sneldekkers en betonstenen zijn er gevoeliger voor,het zijn chemisch gevormde producten met mogelijk zoutafscheidingen die ontstaan als niet exact de goede beton/specie-materiaal-verhouding wordt aangehouden.Bij gebakken dakpannen en straatstenen is het verschijnsel veel minder!

Reageer