[Wiskunde] Oppervlakte berekenen.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[Wiskunde] Oppervlakte berekenen.

Beste professoren,

Mijn vraag is voor jullie is waarschijnlijk zo simpel dat ik deze amper durf te stellen.

Voor een (markt)onderzoek wil ik graag berekenen hoeveel mensen van mijn doelgroep mogelijk een bepaalde gelegenheid bezoeken die woonachtig zijn in een straal van 5KM hier omheen. Ik weet hoeveel mensen gemiddeld per KM2 onder mijn doelgroep vallen in dit gebied. Echter weet ik niet hoe ik het aantal KM2 kan berekenen welke een straal van 5KM om deze gelegenheid bedekt.

Als ik me niet vergis kan ik met PI de omtrek van deze circel berekenen maar veel verder dan dit kom ik niet :)

Alvast bedankt,

Optical

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.594

Re: [Wiskunde] Oppervlakte berekenen.

\(A=\pi . R^2\)
R= 5 km

A=78,5398 vierkante km

Berichten: 7.068

Re: [Wiskunde] Oppervlakte berekenen.

Echter weet ik niet hoe ik het aantal KM2 kan berekenen welke een straal van 5KM om deze gelegenheid bedekt.
Google en de woorden 'cirkel oppervlak' al geprobeerd?

Berichten: 4

Re: [Wiskunde] Oppervlakte berekenen.

Geweldig, bedankt voor de snelle reactie. :)

Berichten: 4

Re: [Wiskunde] Oppervlakte berekenen.

Optical schreef:Echter weet ik niet hoe ik het aantal KM2 kan berekenen welke een straal van 5KM om deze gelegenheid bedekt.
Google en de woorden 'cirkel oppervlak' al geprobeerd?


Nee niet geprobeerd, ik heb wel google gebruikt om de berekening achter deze formule te achterhalen; pi x (5^2) wordt dat dus.

Berichten: 4

Re: [Wiskunde] Oppervlakte berekenen.

Ehm, dat bedoelde je niet.

Ik heb wel geprobeerd te zoeken hoe dit te berekenen, maar wist niet echt welke trefwoorden te gebruiken.

Reageer