Notificatie Via E-mail Bij Reactie

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Notificatie Via E-mail Bij Reactie

Ik kreeg zojuist onderstaande vraag via e-mail binnen. Aangezien wellicht meer mensen dezelfde vraag hebben zet ik de discussie maar hier voort....

voorheen kreeg ik racties binnen wanneer iemand na mij aan een discussie had deelgenomen. Via mijn mailbox hield ik mezelf op de hoogte. Er is denk ik iets mis met mijn instellingen, want ik krijg geen enkele mail meer van het Wetenschapsforum naar mijn hotmail gestuurd. Wat kan ik hieraan doen?

Bij het overgaan naar de Invision-software zijn deze abonnementen niet meegenomen. Je kan ze wel weer zelf instellen, al kan dat wel een klus zijn als je van alles op de hoogte wil blijven.


Als je naar je profiel gaat (klik op je naam links boven), staat in de linker kolom een pull-down menu "opties", waarbij je kan zoeken naar al je berichten of al je onderwerpen. Klik op het onderwerp waarvan je op de hoogte wil blijven. Rechts boven bij dit topic zie je een pull-down menu "Opties". Bovenaan staat "abonneer op dit onderwerp". Daarmee kan je instellen dat je op de hoogte wil blijven van reacties (overigens is het ook mogelijk om je op een heel forum te abonneren).


Je krijgt nu een keuzemogelijkheid over hoe je op de hoogte wilt blijven. Een leuke optie is bijvoorbeeld een dagelijkse email (valt 's ochtends op je mat) met een overzicht van alle nieuwe reacties op je posts in de afgelopen 24 uur.


Er is overigens ook een optie "geen e-mailnotificatie". Wellicht vraag je je af wat je daar aan hebt. Dat zit zo: wanneer je naar je instellingen gaat staat in de linker kolom een kopje "abonnementen". Daar zie je het lijstje van topics waar je een abonnement op hebt. Je kan er dus ook voor kiezen dat je niet via e-mail op de hoogte wordt gehouden, maar dat je alles via die pagina in de gaten houdt.


Overigens heb ik de notificatie nog niet getest. Kan iemand bevestigen dat het werkt?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 169

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

Het lijkt inderdaad gelukt, want ik krijg een reactie binnen. Maar nu staat er het volgende:


Code: Selecteer alles

Er wordt maar 1 e-mail per dag verstuurd omdat anders je mailbox overstroomd met onze e-mail.


Kan ik nog iets aan die instelling veranderen, zodat ik wel gewoon een overstromende mailbox heb? Ik wil graag meerdere mails ontvangen, bang dat ik anders niet op de hoogte blijf bij andere discussies.



Met vriendelijke groet,



Jebevers
een echte gnoe die zegt geen boe zoals een koe maar gnoe

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

Voor welke optie heb je in dit geval gekozen? Direct emailen of emailen met vertraging?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 169

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

ik had vertraagde, maar inmiddels ook al bij sommige directe aangevinkt


ben zojuist weer bij mijn instellingen gaan kijken. e-mailinstelling aanpassen. Heb daar nu (pas) gekozen voor onmiddellijke notificatie via e-mail. Zal nu dan misschien wél goed gaan.
een echte gnoe die zegt geen boe zoals een koe maar gnoe

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

Hmm, geen idee. Dat heb ik nog niet getest... Laat 't weten!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 169

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

ik zal je laten weten (als er even wat tijd overheen gegaan is, vooralsnog lijkt niks veranderd).

maar welke optie had ik in eerste instantie moeten kiezen in de keus die jij voorlegde? direct of met vertraging?
een echte gnoe die zegt geen boe zoals een koe maar gnoe

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

direct = meteen email, ook als je online bent

vertraagd = email, tenzij je online bent


Ik vind het sowieso interessant dat je die melding krijgt, onafhankelijk van je keuze. Wat in iedergeval wel zal werken is de dagelijkse digest, maar ja, dan moet je dus wachten tot de volgende dag totdat je kan zien waar reacties op zijn.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 169

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

het mooie is, ik kreeg nu een reactie binnen dat jij gereageerd hebt! Het lijkt dus te gaan werken.

Zo niet, ga ik overmorgen (nog één dag ter controle aanzien) alles instellen op de dagelijkse digest, zoals je zegt. Maar ik heb hoop!

bedankt voor je reacties!
een echte gnoe die zegt geen boe zoals een koe maar gnoe

Gebruikersavatar
Berichten: 169

Re: Notificatie Via E-mail Bij Reactie

het werkt naar mijn tevredenheid.


bedankt en gegroet!
een echte gnoe die zegt geen boe zoals een koe maar gnoe

Reageer