Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 21

Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

heeft iemand misschien ervaring met de boekenserie Natuurkunde voor wetenschap en techniek (in het engels is het een boek). en kan die gene mij vertellen of het de moeite waard is om het boek te lezen, en niet al te moeilijk te begrijpen is met middelbareschool natuurkunde (zit in VWO4). alvast bedankt.

Natuurkunde voor wetenschap en techniek

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

Aha, van Giancoli, ja dat is een erg goed boek, heel mooie vertaling.

Ik heb deel 2, wat onderdeel was van HBO natuurkunde 2de jaar geloof ik. Dus deel 1 zal best te vatten zijn voor jou. Deel 2 is volgens mij de beste bron voor moderne natuurkunde in het Nederlands.

Deel 1 is klassiek meen ik. Niet zeker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

deel 1 bevat 14 hoofdstukken en deel 2 stuk of 25 hoofdstukken. Deel 2 is inderdaad ietjes moeilijker, maar geen moderne natuurkunde dat is pas in deel 3.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

Ik dacht dat er maar twee delen waren. Anywho, het deel dat ik las ging over kernfysica en fermi-levels en dergelijke, vrij modern dus.

Mischien vergis ik me en heb ik het over deel 3.

Re: Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

Ik heb Technische Natuurkunde gestudeert.

En de boeken van Giancoli (3 delen) zijn echt aan te raden.

Wij hebben op school mee gewerkt.

Van alles vind je wel een hoop in die 3 delen.

Ik ben klaar met mijn studie en ga mijn schoolboeken verkopen,

maar die 3 boeken, die hou ik voor mijzelf :) echt goede boeken.

Aanrader dus!

Berichten: 21

Re: Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

nog bedankt voor de positieve reacties.

op bol.com staan zelfs 5 delen:

deel 1: mechanica

deel 2a: warmteleer

deel 2b: magnetisme en elektrostatica

deel 3: moderne natuurkunde

en dan nog een of ander verdwaald deel "golven en geluid". ik denk dat dit een verzameling is van verschillende hoofdstukken uit de andere delen als ik zo de inhoudopgave bekijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

blijkbaar is de indeling veranderd. Bij mij was het versie 2 waarin ook moderne natuurkunde staat. Dat was wel de engelstalige versie.

Overigens, ik ben er zelf geen grote fan van. Zeer didactisch en glashelder, absoluut. Alleen mochten ze van mij iets sneller gaan: de tragere manier van uitleggen zorgt m.i. wel voor voor (onnodige) extra studietijd. Maar duidelijk geschreven en interessant gepresenteerd, dat wel.

Berichten: 21

Re: Natuurkunde Voor Wetenschap En Techniek

dat klopt in het engels staat alles in één boek, maar bij de vertaling is het boek in een aantal delen opgesplitst.

Reageer