Bakeliet

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Bakeliet

Hoi

Zou iemand mij kunnen helpen met een reactievergelijking (in structuurformules) tussen resorcinol en formaldehyde? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt niet.

Alvast bedankt.

Berichten: 187

Re: Bakeliet

hoi, ik kan je helaas niet helpen, maar zou je me misschgien kunnen vertellen

wat resorcinol is, dat heb ik namelijk al een tijdje staan en ik heb dus geen

idee wat het is,

(misschien dat ik je dan wel kan helpen :smile: )

mvg,

lars.

Berichten: 186

Re: Bakeliet

Wat is juist het probleem ? Dit is een condensatiereactie tussen een alcohol en een aldehyde, dat vervolgens verder kan polymeriseren.

resorcinol : Afbeelding

edit: veel te grote figuur en slechte voorstelling van de reactie, ik zal eens zoeken of ik iets anders vind.

Berichten: 186

Re: Bakeliet

Ola, ik begin er weer ferm naast te slaan, mijn excuses, maar vergeet mijn eerste zin.

De synthese is eigenlijk een aromatische elektrofiele substitutie.

In de eerste stap zal er een zuur gekatalyseerde elektrofiele additie-eliminatiereactie op het koolstofatoom tussen de 2 -OH groepen.

In de volgende stap wordt na protonatie van het alcohol een benzylcation gevormd dat op zijn beurt een elektrofiele additie-elimenatiereactie uitvoert. In deze stap wordt een molecule water afgesplitst.

Berichten: 12

Re: Bakeliet

hmm ik heb het getekend in paint voor je maar ik krijg het hier niet toegevoegd om de één of andere reden... Als je, je mail adres doorgeeft dan kan ik het naar je doormailen!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Bakeliet

hmm ik heb het getekend in paint voor je maar ik krijg het hier niet toegevoegd om de één of andere reden... Als je, je mail adres doorgeeft dan kan ik het naar je doormailen!
EIGEN PLAATJES IN EEN BERICHT PLAATSEN

- scan je eigen plaatje, of teken er zelf een in Paint of wat dan ook.

- knip het plaatje bij indien nodig (hoe kleiner de omvang hoe beter)

- sla het op als .GIF of .JPG. Liever geen .BMP of andere bytesvretende formats

- ga naar http://imageshack.us/

- klik hier op "bladeren" en zoek het bestandje dat je op internet wil plaatsen

- Als je het goede bestand inclusief zoekpad hebt ingevoerd, klik op "HOST IT!"

- Je krijgt nu een pagina met allemaal URL's

. voor het wetenschapsforum kies je hier de URL die hoort bij "HOTLINK VOOR FORUMS (1) "

- kopieer deze URL in je bericht

- via het voorbeeld van je bericht (knop onder je conceptbericht-blok) kun je checken of het gelukt is.

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 12

Re: Bakeliet

Afbeelding

Ah dit is handig :smile: Men paint bestand was gewoon te groot om via het wetenschapsforum te uploaden... Mercikes voor de link :wink: Ik hoop dat de tekening duidelijk is...

Reageer