Fluoriet

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 121

Fluoriet

Weet iemand of Fluoriet echt een steen is waarmee je kaarten kunt lezen en als kleine lamp kunt gebruiken? In het sas-survival boek spreken ze van een kristal dat licht geeft: zou dit het kunnen zijn?

En waar zou ik Fluoriet kunnen kopen?
Hallo, Moi, Goedendag, Bonjour, Gutentag, Hej, Konnichiwa, Hola, Ciao, Avé, Bom, Día, Eh, Dav, Tungjatjeta, Au, Ep, Saluton, Hoyr, Morn, Kítal, Sakubona, Merhaba, Nihau, Bongu, Dobre Dan, Selamat hari, Jónapot!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Fluoriet

Fluoriet is fluorcent, dus ik kan me voorstellen dat het enigszinds lichtgevend kan zijn. Of je er een kaart mee kan lezen weet ik niet.

Je kan het kopen in new age winkels, die verkopen het voor allerlei esotherische gebruiken. Met Google vind je wel een paar webwinkels.

Re: Fluoriet

ik heb fluoriet thuis liggen maar je hebt een erg groote steen nodig om met de fluorecentie een kaart te kunnen lezen en ook een uv lamp nodig (met deze lamp kun je al meenig kaartje lezen). maar de steen licht enig sinds op maar straalt niet echt licht uit. wel leuk om mee te experimenteren. deze lampen verkopen ze bij iedere lampenzaak onder de naam "black light"(deze hangen ook in boijna iedere discotheek")

Reageer