De Kans Op Full House Bij Poker

Moderators: dirkwb, Xilvo

Berichten: 3

De Kans Op Full House Bij Poker

Hallo,

Ik ben een werkstuk aan het maken over kansrekening bij Poker. Nu wil ik de kans uitrekenen op een full house bij Texas Hold `Em. Ik krijg dus 2 kaarten in mijn handen, en op tafel komen er nog 5. Hiermee moet ik 3 dezelfde hebben, en 2 dezelfde. De Full House mag ook helemaal op tafel liggen. Het komt er dus op neer dat uit 7 kaarten op tafel en in mijn hand er 3 dezelfde moeten zijn en 2 dezelfde.

Ik heb op internet een formule voor de kans gevonden maar deze is voor 5 kaarten in totaal, dus 5 uit 5. Maar ik wil het weten van 7 kaarten. De formule voor 5 kaarten is:Afbeelding

Hoe kan ik deze formule aanpassen zodat ik het met 7 kaarten kan berekenen? 2 kaarten van de 7 kunnen dus willekeurig zijn.

Mvg Niels

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Zie deze pagina. Ik vind er bij 5 kaarten jouw waarde terug (0.144%), bij 7 kaarten stijgt dit tot 2,6%, meer uitleg via de link.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Ervan uitgaande dat de Full House op de tafel ligt
Hoe kan ik deze formule aanpassen zodat ik het met 7 kaarten kan berekenen? 2 kaarten van de 7 kunnen dus willekeurig zijn.
Die andere 2 kaarten maken dan niks uit, tenzij ze een andere Full House kunnen vormen dan die al op de tafel ligt. Het is immers zo dat de 5 kaarten die het meeste vormen qua waarde tellen. De rest niet.

Voorbeeldje: Op de tafel ligt Full House 7's over 5'en (dus 3x een 7 en 2x een 5). Leuk, iedereen Full House. Behalve als er iemand een paar in z'n handen heeft dat hoger is dan het paar 5'en wat iedereen heeft (daarom zijn het ook de gemeenschappelijke kaarten). Heeft niemand een hoger paar in z'n handen, dan is het split pot.

Ander voorbeeldje: Alweer een Full House, maar nu 5'en over 7's (3x 5 en 2x 7). Nu geld hetzelfde als hierboven. Maar nu kan ook dmv het drietal de Full House verandert worden. Als iemand een 7 in z'n hand heeft, heeft ie samen met de gemeenschappelijke kaarten een Full House 7's over 5'en. Dat is hoger dan 5'en over 7's.

De gemeenschappelijke kaarten zijn dus 3x 5 en 2x 7. Jij hebt nog een 7, en dus de omgekeerde Full House van hierboven. En stel nu dat iemand een paar koningen in z'n hand heeft. Wint hij dan omdat koningen hoger zijn dat 7's en 5'en? Nop. Het gaat allereerst namelijk om het hoogste drietal, welke bij jou 7's zijn en bij hem/haar 5'en. Jij wint dan dus.

Zo spreekt de ... persoon die zometeen gaat pokeren :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 3

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Zie deze pagina. Ik vind er bij 5 kaarten jouw waarde terug (0.144%), bij 7 kaarten stijgt dit tot 2,6%, meer uitleg via de link.
Thanx! Goeie site!

Ik snap alleen iets niet, ze berekenen volgens mij op hoeveel manieren je een full house kan maken, moet je dat dan delen door de aantal mogenlijke combinaties die gemaakt kunnen worden? Dus Afbeelding om het kanspercentage te krijgen?

Mvg Niels

Berichten: 3

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Niels-Rene schreef:Thanx! Goeie site!

Ik snap alleen iets niet, ze berekenen volgens mij op hoeveel manieren je een full house kan maken, moet je dat dan delen door de aantal mogenlijke combinaties die gemaakt kunnen worden? Dus Afbeelding om het kanspercentage te krijgen?

Mvg Niels
Ik snap hem al, bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Voor de zekerheid: de kans bepaal je inderdaad door het aantal vormingsmogelijkheden te delen door het totaal aantal mogelijkheden.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

[Offtopic]
PdeJongh schreef:Ander voorbeeldje: Alweer een Full House, maar nu 5'en over 7's (3x 5 en 2x 7). Nu geld hetzelfde als hierboven. Maar nu kan ook dmv het drietal de Full House verandert worden. Als iemand een 7 in z'n hand heeft, heeft ie samen met de gemeenschappelijke kaarten een Full House 7's over 5'en. Dat is hoger dan 5'en over 7's.

De gemeenschappelijke kaarten zijn dus 3x 5 en 2x 7. Jij hebt nog een 7, en dus de omgekeerde Full House van hierboven. En stel nu dat iemand een paar koningen in z'n hand heeft. Wint hij dan omdat koningen hoger zijn dat 7's en 5'en? Nop. Het gaat allereerst namelijk om het hoogste drietal, welke bij jou 7's zijn en bij hem/haar 5'en. Jij wint dan dus.
Toch zou ik er niet al mijn geld op inzetten, want als iemand een 5, of pocket 7s in zijn handen heeft maakt die quads. Zo'n full house op tafel is dus zeker niet altijd split pot.
Zo spreekt de ... persoon die zometeen gaat pokeren [rr]
Ik zou bijna durven zeggen dat ik het meeste poker van heel het forum, maar er zijn helaas teveel leden om daar geld op te zetten :razz:.

[/offtopic]

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

hoe dikwijls speel je dan?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Te veel... in een normale lesweek zeker dagelijks, dat kan oplopen tot enkele uren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

daar kom ik niet aan :)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Hoii

Ik moet een wiskunde wekstuk maken

over poker hoeveel % kans kun je maken

hoe moet je dit uitrekenen.?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Kan je iets duidelijker zijn? Intussen verplaatst naar kansrekening.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Wanneer je zegt dat van de 7 kaarten er 5 een full house vormen, moet je dan ook rekening houden met het feit dat de overige 2 kaarten niet compleet willekeurig mogen zijn?

Toelichting:

7 kaarten: A K K Q A K K

Full house: K K K A A

Over: K Q

Dan heb je effectief geen full house, maar 4 of a kind (K K K K A)...

Berichten: 1

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

Fijn dat Niels het snapt maar ik snap nog niet hoe je die formule dan moet opschrijven.

:D

Berichten: 13

Re: De Kans Op Full House Bij Poker

hoe dikwijls speel je dan?


Ik speel al gauw 6 uur per dag.

Reageer