Sterkteberekening?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Sterkteberekening?

ik heb al in dit forum gezocht kon niks vinden over sterkteberekening van een fiets.

voor een project op school moeten we sterkteberekenen van een fiets

kunnen jullie me helpen hoe je sterkte moet berekenen van een fiets en welke gegevens ik nodig heb om dit te berekenen??????

Berichten: 4.502

Re: Sterkteberekening?

Op basis van een schema met de erop werkende uitwendige krachten kun je proberen om het schema te vereenvoudigen tot een vorm die je dmv.een Cremona-diagram kunt oplossen.

Je zou ook een Cross-berekening op het schema kunnen proberen.

De twee draagpunten zijn de assen,de belasting is variabel,kan zijn alleen op het zadel-als een wielrenner wint!- dan wel in zijn toppresteren door veel trekkracht(?) op zijn stuur en drukkracht op zijn trappers uit te oefenen.

Berichten: 2

Re: Sterkteberekening?

oktagon schreef:Op basis van een schema met de erop werkende uitwendige krachten kun je proberen om het schema te vereenvoudigen tot een vorm die je dmv.een Cremona-diagram kunt oplossen.

Je zou ook een Cross-berekening op het schema kunnen proberen.

De twee draagpunten zijn de assen,de belasting is variabel,kan zijn alleen op het zadel-als een wielrenner wint!- dan wel in zijn toppresteren door veel trekkracht(?) op zijn stuur en drukkracht op zijn trappers uit te oefenen.
heb je misschien formules of kan je me vertellen van een Crossberekening is, ik hoor het voor het eerst

Berichten: 4.502

Re: Sterkteberekening?

Kijk eens naar de belg.prof.vandepitte :

http://www.berekeningvanconstructies.be

deel III vereffeningen en cross

cremona behandelt hij ,meen ik ook!

Reageer