? quotes quoten

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

? quotes quoten

Klopt het dat als ik een bericht quote waarin al een quote staat (uit een ander bericht of van een stukje tekst of wat ook, als het maar tussen quote-tags staat), gaat die quote niet mee.


Nou heb ik een hekel aan die 7 x geneste quotes zoals

jet schreef:
jantje schreef
pietje schreef
marietje schreef

maar refereren naar een nuttig stuk tekst in quotes gaat zo helemaal niet meer (althans niet zonder omslachtige kunstgrepen)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: ? quotes quoten

Het is zo ingesteld dat er automatisch alleen de quote komt, van de post waarbij jij op 'quote' klikt. De quotes die daar in staan verdwijnen allemaal. Je kunt ze er wel handmatig inzetten.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: ? quotes quoten

Net om geneste quotes te voorkomen, levert "quote" standaard enkel het laatst gequote bericht.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: ? quotes quoten

Juist. [rr]

Dit hebben we gedaan omdat de ervaring leert dat men nogal gemakkelijk op de quote-knop drukt en zo een heel verhaal met daarin gequote ook weer een heel verhaal kopieeren, terwijl het ze maar op één zinnetje gaat. Voor de overzichtelijkheid moeten moderators dan weer gaan knippen. Op deze manier wordt dat voorkomen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: ? quotes quoten

Op deze manier wordt dat voorkomen.
Tja, de drempels liggen ook overal op de weg om ervoor te zorgen dat die paar procent malloten zich een beetje gedragen. Ok, dan knip en plak ik bijgeval wel wat extra...
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: ? quotes quoten

Nog iets mafs wat mij is overkomen. Bij het quoten van een bericht kreeg ik iets heel anders dan wat ik bedoelde.

Na een tijdje puzzelen bleek de oorzaak te liggen in de plaats van de knoppen. Op dit forum staan de quoteknoppen onder het bericht. Op de meeste andere forums waar ik kom staan ze boven het bericht. Als je dan blindelings je gewoonte volgt quote je dus een ander bericht dan je bedoelde.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: ? quotes quoten

Da's inderdaad even wennen. Ook bij onze vorige forumsoftware (phpBB) zaten ze daar. Da's ook voor de moderators even opletten, aangezien bij hen ook het knopje voor wijzigen en verwijderen daar naast zitten.


Ik heb er nog even aan gedacht om dat dunne randje wat zit tussen die knoppen en het volgende bericht wat donkerder te maken, om het verschil te benadrukken, maar dat deelt de pagina in zoveel stukjes op dat het heel druk wordt. Als ik erover nadenk is het eigenlijk wel logischer om die knopjes onder het bericht te hebben. Je weet immers pas wat je wilt quoten als je het gelezen hebt.


Maar zoals 1 van mijn leraren op de middelbare school regelmatig zei als hij per ongeluk iets niet goed deed: dat deed ik om te checken of jullie nog wel op zaten te letten :?: Die knopjes houden je zo dus scherp [rr]
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: ? quotes quoten

Ik merk dat ik het zwaar irritant vind om de quotes niet in de juiste context voor me te hebben bij het opstellen van een bericht.

Anderzijds begrijp ik wel de achtergrond voor deze keuze, maar is er niet een oplossing waarin beide mogelijk wordt?

Is het niet mogelijk een script te maken dat de gequote quotes in een code plaatst waardoor deze tekst pas bij het plaatsen verdwijnt? (dus nog wel in de opmaak te lezen is)

Zo kun je het bericht in de juiste context opstellen (zonder steeds terug te hoeven zoeken), vermijdt je dat deze subquotes door gemakkelijkheid meekomen en mocht de gebruiker ze wel essentieel vinden om met zijn bericht mee te plaatsen is het een kwestie van de (verdwijn)code omzetten in quote-tags waardoor er nog wel moeite voor gedaan moet worden, maar minder moeite.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: ? quotes quoten

Als je op "nieuw antwoord" klikt (in plaats van "snel antwoord"), dan kom je op een pagina waarop de voorgaande posts ook al te zien zijn (onderaan). Zo kan je alsnog de context achterhalen.


Wat je ook kunt doen is de "multiquote" gebruiken, het quote-knopje met het plus-teken. Je kan dan alle berichten waarop je wilt reageren aangeven door bij ieder bericht dat van toepassing is op dat knopje te drukken, en uiteindelijk op "nieuw antwoord". Alle aangeklikte berichten worden dan als quote ingesloten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: ? quotes quoten

Als je op "nieuw antwoord" klikt (in plaats van "snel antwoord"), dan kom je op een pagina waarop de voorgaande posts ook al te zien zijn (onderaan). Zo kan je alsnog de context achterhalen.
"Nieuw antwoord" gebruik ik vrijwel altijd, het gaat mij ook niet zozeer om de mogelijkheid alle tekst in het topic te kunnen achterhalen; daar kom ik wel uit.


Het gaat mij specifiek om de quote binnen de quote, omdat deze vaak belangrijk is om de tekst waar je op wil reageren in de juiste context te lezen.

Het zou mijn voorkeur hebben om deze automatisch in de opmaak -zoals ook op het oude forum- te hebben staan.

Om de juiste context te kunnen zien moet ik vaak wel drie vier keer naar onderen scrollen om te zien waar de bijdrage waar ik op reageer nu ook alweer aan relateerd.

Een andere oplossing is om naar onderen te scrollen, de missende quote kopieren, pasten in de opmaak waar hij hoort, mijn reactie op de context plaatsen waar ik nu wel een volledig overzicht op heb en de subquote weer verwijderen voor ik mijn bericht plaats.

In beide gevallen is het zeer omslachtig werken.


Om te laten zien wat ik bedoel:
Tja, de drempels liggen ook overal op de weg om ervoor te zorgen dat die paar procent malloten zich een beetje gedragen. Ok, dan knip en plak ik bijgeval wel wat extra...
Wanneer ik wil reageren op het bericht van Jan dan is zijn reactie zonder de bijdrage van Ger moeilijk te volgen; het kan nog overal over gaan. Nu moet ik of exact in mijn hoofd hebben waar hij op reageerd of terugkijken of zelf nog de subquote plaatsen.

Nu is dit voorbeeld een voorbeeld in zijn meest simpele vorm (één keer terugscrollen was voldoende geweest), maar regelmatig reageer ik op berichten waarin de tekst wat langdraderiger van aard is de complete context veel complexer van structuur is.


Ik weet niet of dit technisch haalbaar is, maar voor mij zou het een uitkomst zijn wanneer ik het volgende automatisch in de opmaak zou zien als er quotes bestaan in het gequote bericht:

opmaak schreef:[ quote=Jan]

Code: Selecteer alles

Op deze manier wordt dat voorkomen.
Tja, de drempels liggen ook overal op de weg om ervoor te zorgen dat die paar procent malloten zich een beetje gedragen. Ok, dan knip en plak ik bijgeval wel wat extra...[/quote ]

reactie;


blablabla....
(waarbij uiteraard de quote-tags van Jan wel zoals gebruikelijk werkzaam zijn, dus zonder de door mijn toegevoegde spaties..)

Zo heb ik in de opmaak een volledig overzicht zonder de context apart nog moeten terug te halen en wordt de subquote onmogelijk meegeplaatst uit gemakzucht.

Wil ik dan toch de subqoute plaatsen is het een simpele kwestie van de code-tags vervangen door quote-tags.

Wat je ook kunt doen is de "multiquote" gebruiken, het quote-knopje met het plus-teken. Je kan dan alle berichten waarop je wilt reageren aangeven door bij ieder bericht dat van toepassing is op dat knopje te drukken, en uiteindelijk op "nieuw antwoord". Alle aangeklikte berichten worden dan als quote ingesloten.
Hoewel dit ook niet de oplossing biedt die ik zoek is dit inderdaad een handige optie die mij nog niet was opgevallen; thanks..

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: ? quotes quoten

Het maken van technische aanpassingen / uitbreidingen is behoorlijk gecompliceerd en arbeidsintensief. We beschikken helaas niet over de juiste combinatie van kennis en beschikbare tijd om oplossingen voor deze (en helaas andere) zaken te maken.


Ook ik vind het jammer dat het (automatisch) nesten van quotes niet gaat. Waar nodig komt er inderdaad handwerk bij kijken. Helaas is niemand en niets perfect...

Een oplossing die ik (voor waarschijnlijk de verre toekomst) wel eventueel mogelijk acht is het uitzetten van deze beperking voor de gebruikersgroep "ervaren gebruikers". Maar reken er nog maar niet op...


Hoe dan ook: Je zal het voorlopig met de beschikbare middelen moeten doen. Hopelijk dat de multiquote je al veel werk scheelt.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: ? quotes quoten

Heb zelf weinig verstand van het scripten van dit soort dingen; voor hetzelfde geld was het een eenvoudige toepassing geweest.

Dat is niet het geval dus en begrijp dat er dan prioriteiten liggen waarvain de relevantie veel malen groter is.

Helaas pindakaas... :D


Dessalniettemin bedankt.

Reageer