Wetenschapsforum onbereikbaar

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Wetenschapsforum onbereikbaar

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.

You can try to refresh the page by clicking here


Dit kreeg ik toenet toen ik een forum wilde laden. Enkele dagen geleden ook al gehad. Gezien de foutmelding (There appears to be an error with the database), ligt het niet aan mij, maar aan het forum. Was dit reeds bekent (ik zag er zogauw geen topic van), of ligt het toch aan mij (hoewel ik dan de foutmelding fout vind)?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Ik heb het pas ook gehad (een half uur lang zelfs). Ik vermoedde toen een overbelasting van de server, maar de provider meldde me dat hij geen onregelmatigheden had kunnen vinden. Of dat deze niet te vinden waren ook wil zeggen dat het niet zo was, weet ik niet...


Wel kan ik een databasecontrole uitvoeren. Die geeft geen fouten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Ik krijg het al een hele week af en toe, soms inderdaad langere tijd, soms is het met opnieuw proberen inderdaad binnen enkele seconden opgelost.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Ik vermoed dat het komt omdat meerdere mensen precies tegelijkertijd informatie uit de database proberen te halen. Omdat invision wat zwaarder op de database drukt wil dat nog wel eens mis gaan. Een paar seconden, of in uitzonderlijke gevallen enkele minuten, nogmaals proberen is voldoende. Het heeft met het aantal connecties te maken dat een database server aankan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

De snelheid waarmee Google en Yahoo de site indexeren is teruggebracht. Zo worden minder pagina's tegelijkertijd geopend, waardoor er meer connecties voor gebruikers overblijven. Dit zou het probleem moeten verhelpen.


Laat het weten als je de error toch nog een keer tegenkomt, dan lag het misschien toch aan iets anders.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

zojuist tussen 15.00 en 15.12 weer even niet te bereiken.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Idem hier.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Hier was ie gewoon errug sloom toenet. Toenstraks had ik wel een IPS Driver Error over een IPS Driver Error [rr]
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Ik heb vandaag al 2 keer problemen gehad bij het openen van wetenschapsforum.nl. Wanneer ik via mijn browser (IE7 of Firefox). Naar Wetenschapsforum ga dan duurt het enorm lang en uiteindelijk geeft hij de volgende fout: IPS driver error.


Afbeelding


Ik heb al een paar keer mijn cookies verwijderd maar dit helpt precies niet, wanneer ik tien a vijftien minuten later probeer dan geraak ik er wel op. Ligt dit probleem bij mij of bij de server van het forum ?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

zojuist had ik het ook. ong. 10 minuten onbereikbaar.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 8.614

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Ik had hetzelfde probleem. Er bestaat echter reeds een topic over.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Nee dat is niet helemaal het zelfde topic... in het ene geval krijg je wel een foutmelding en het andere geval is er geen server om verbinding mee te maken. dit is iets anders.


Afbeelding
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Inderdaad qrnlk, volgens mij is het ook een ander probleem.

Als jij het ook had dan zal het waarschijnlijk niet aan mij liggen, hopelijk kan een technicus of Miels dit verhelpen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Klik hier voor een eerder topic over hetzelfde :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wetenschapsforum onbereikbaar

Ziezo, heel de bups maar eens samengevoegd. Ruben, misschien kwam het door dezelfde fout, maar je had je topicstart 2x geplaatst. Degene zonder reactie heb ik maar even weggehaald om alles centraal te houden.


Ik denk dat het weer eenzelfde probleem is geweest als hierboven al is beschreven. Verder kan ik er weinig over zeggen eigenlijk, misschien dat Miels even contact op kan nemen met de provider?

Al denk ik niet dat het een structureel probleem is, getuige ook dat het alweer een half jaar geleden is dat de vorige driver error was.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer