Respect tov mensen die door ziekte anders zijn

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 52

Respect tov mensen die door ziekte anders zijn

Afgesplitst van Medicijn tegen Down-syntroom?

Offtopic

--------------------
Ik heb gewoon respect voor mensen hoor(dieren ook trouwens), dus als jij denkt van niet, dan heb je het simpelweg fout. Met respect heeft het dus niks te maken. Btw, vroeger was mongooltje gewoon een gebruikte term voor zulke mensen.
Respect hebben voor mensen betekent niet dat je voor jezelf zegt dat je zoveel respect hebt voor iedereen. Dat is helaas veel te gemakkelijk. Respect hebben betekent ook respect tonen. Als iemand denkt dat jij geen respect toont - even afgezien van sommige onredelijke mensen - dan betekent dat meestal gewoon dat jij te weinig hebt laten zien dat je respect hebt, ongeacht hoeveel respect jij ook echt hebt voor iemand. Ik denk dan al snel dat iemand gewoon te lui is om eventjes stil te staan bij de impact van zijn bewoordingen, en eigenlijk helemaal geen respect wil tonen (anders had hij wel de moeite genomen...)
Verder zijn er zo veel mensen die zich beledigd voelen door zooooooveel zaken, daar ga ik me echt niet mee bezig houden (tekeningen van profeten, homosexuele familie, een dochter die sex heeft gehad voor het huwelijk, of knipoogt naar iemand, etc).  Ik denkt zelf niet dat de wereld iets opschiet met het continue uitbreiden van de lijst van tabboe's en verboden woorden. Mensen die dat echt leuk vinden, moeten eens op vakantie naar iran gaan...
Bovenstaande bewijst eigenlijk een beetje mijn punt. Indien je je niet bezig wil houden met hoe wij in onze maatschappij (dus niet in Iran) met elkaar om dienen te gaan, dan ben je gewoon respectloos bezig. Indien je dan wel hard roept dat je veel respect hebt voor mensen, dan hou je alleen jezelf voor de gek. Pathetic. [rr]
Vaak kiezen de mensen er zelf voor om zich wel of niet beledigd te voelen, misschien een onbewust verlangen naar de slachtofferrol? Of een manier om zichzelf moreel te verheffen boven anderen?
Ongeacht of bovenstaande waar is of niet, dit ontslaat jou niet van je eigen verantwoordelijkheid om op een respectvolle manier met andere mensen om te gaan. Dus heb je het gewoon over mensen met het Downsyndroom, mensen met een afrikaanse achtergrond (of marrokaans, of turks, of armeens, of indonesisch) enzovoort.

------------

Weet je, je kunt ervoor kiezen om je niet bezig te houden met wat politiek correct is of niet, maar dan verhuis je toch gewoon naar een eiland in de stille zuidzee? Als je hier wilt blijven wonen, in onze maatschappij, dan dien je je gewoon aan te passen! Enne, ik zeg exact dezelfde woorden tegen iedereen die hier de sharia wil invoeren, of die ons land willen regeren terwijl ze tegelijk hun andere nationaliteit willen behouden, of die gedwongen prostitutie willen legaliseren, etc.
---- Correct me if I am wrong! ----

Berichten: 12.262

Re: Respect tov mensen die door ziekte anders zijn

Net zo off-topic denk ik dat de benaming 'mongool' voor downpatienten wellicht beledigend is voor mensen afkomstig uit mongolie. Bovendien verwarrend, als je tegen je verzekering zegt dat bij je reis door noord-china je koffer is gestolen door 2 mongolen... in dit verhaal lijkt me de context echter duidelijk genoeg.

Reageer