Melatonine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Melatonine

Er bestaat een pathway voor steroïde, maar bestaat er ook een pathway voor melatonine? Ik weet dat melatonine in de pijnappelklier gemaakt wordt, maar ben toch benieuwd hoe hij gemaakt wordt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Melatonine

Wiki weet raad

Probeer anders eens te googlen op

"synthesis melatonin"
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Melatonine

dbget weet ook raad.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 3.165

Re: Melatonine

Kan iemand dit alsjeblieft even in geneeskunde plaatsen :)

Het hoort daar meer thuis. Één van de argumenten hiervoor is dat de metabole paden per diersoort verschillen en hier gelinkt wordt naar de met. paden in de mens. Melatonine is verder betrokken bij ziekten bij de mens en de doorsnee bezoeker zal dit eerder in medisch verwachten en bij biologie eerder oa planten en dieren verwachten (die ik ook zeer interessant vind maar daar weet ik minder van).
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 41

Re: Melatonine

Op wikipedia hebben ze het over contrastverschillen, maar de melatonine productie is vooral afhankelijk van de inval van blauw licht!

Berichten: 55

Re: Melatonine

Melatonine ontstaat uit L-Tryptofaan. L-Tryptofaan wordt door tryptofaanhydroxylase (en co-factoren O2 en tetrahydropteridine) omgezet in L-5-Hydroxytryptofaan; dit op zijn beurt door L-aromatisch aminozuurdecarboxylase (en co-factor vit B6) in 5-Hydroxy-Tryptamine (= 5HT =Serotonine). Serotonine wordt dan door 5-HT N-acetylase omgezet in N-acetyl-5HT dat tenslotte door hydroxyindool O-methyltransferase omgezet wordt in MELATONINE. Ziezo.

Hierbij nog enkele (Engelstalige) sites over melatonine pathways:

http://web.indstate.edu/thcme/mwking/amino...erivatives.html

http://www.astrology-research.net/research...Iatr/pineal.htm

http://www.gdx.net/home/assessments/melato...ide/index2.html

Vriendelijke groeten
Alles is altijd overal tegelijkertijd.

Onbezonnen respect voor gezag is de grootste vijand van wijsheid.

Re: Melatonine

Bedankt allemaal

Berichten: 8.614

Re: Melatonine

Deze post is een antwoord op een vraag die hier gesteld werd.

Albert daVinci


Hier en hier vind je sites over de werking van melatonine en hier over de epifyse.

Vele mensen beschouwen melatonine als een wondermiddel tegen veroudering, omdat het verschillende "verouderende" effecten van het lichaam remt. In Amerika, waar het vrij in de handel verkrijgbaar is, was en is het nog steeds een ware hype. Ik heb trouwens een goed (fictie)boek gelezen over een briljante neurochirurg die epifysetransplantaties als verjongingskuur wilde uitvoeren om zo zelf eeuwig te leven. Om zijn techniek te verfijnen zocht hij via een erotische internetsite contact met proefpersonen die hij vervolgens vermoordde en hen van hun epifyse ontdeed. Ik kan jammer genoeg niet op de titel van het boek komen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer