'auto van de toekomst' onthuld

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

'auto van de toekomst' onthuld

Afbeelding

Deze 'auto van de toekomst' rijdt op waterstof, stoot geen afvalstoffen uit, is stil, en veilig. Het is de eerste auto ter wereld die wordt ontwikkeld volgens de zogenoemde 'open soure'-methode.

Lees meer ... Planet
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Nice. Alleen mogen ze wel wat aan de vormgeving doen zeg, waarom zien dat soort wagens er altijd zo oerlelijk uit?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.546

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Dat ben ik met je eens, wat een gedrocht. Die open-source methode bevalt me ook wel.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 21

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

ja, alle goede technische produkten zijn meestal lelijk en worden weggeconcurreerd na verloop van tijd.

men kon al tien jaar geleden een schonere auto maken, maar het ding verkocht voor geen meter.

dewanand
Kritisch Podium Dewanand

kritisch over de multikul

Berichten: 4.546

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Nja als je naar de Tesla wagens kijkt, die zien er wel cool uit. Dit ding is inderdaad gewoon spuuglelijk, waarom kán het niet mooi zijn?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

is mooi hoor, ik zou er wel in willen rijden :cool:
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Dat ben ik met je eens, wat een gedrocht. Die open-source methode bevalt me ook wel.
Het is een concept, daarin worden nieuwe materialen en process technieken ge-showcased. Dat wil zeggen dat ze dat voorraam express lang hebben uitgerekt om te laten zien dat dit technologisch mogelijk is. Het is waarschijnlijk gedaan om te laten zien dat je nu een veel lagere motorkap kan hebben (wat helemaal niet zo positief is, want meestte mensen vinden het fijn ergens achter te zitten als ze weten dat ze in een metalen blik met duizelingwekkende snelheid op hard asfalt met andere op hol geslagen metalen blikken aan het rijden zijn. Eigelijk is rijden heel eng)

Berichten: 4.546

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Dat verklaart het wel ja, jammer dat de gemiddelde Jan Modaal die zo'n wagen zou moeten kopen nou niet echt veel geeft om de process technieken en materialen, toch?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

De gemiddelde Jan Modaal :) Pleonasme.

Bestaan er ook uitzonderlijke Jan Modalen?
Volgens directeur Mirjam de Rijk van Natuur en Milieu is geen sprake van luchtfietserij: "Als de wil er is bij de auto-industrie, kan deze auto binnen twee jaar daadwerkelijk rijden. We gebruiken technieken die al beschikbaar zijn.''

Veenhuizen erkent dat de auto over twee jaar over de wegen zou kunnen snellen, maar acht de kans dat dat ook echt gebeurt erg klein. "Ik denk dat het iets langer gaat duren. Deze auto is in principe snel te produceren, maar er zijn praktische problemen. Zo kun je op dit moment in Nederland nog nergens waterstof tanken (Duitsland telt vijf van dergelijke pompstations) en moet er van alles veranderen in de auto-industrie.''
Tja, dit horen we al jaren. Het kan wel, maar er moet het nodige veranderen. Doe dat maar, zeg ik !
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.546

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Ja, wat houd ze dan tegen??
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 60

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Ik zou ook wel zo'n open-source wagen willen, maar liefst een knap model :)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Ik ben benieuwd of open-source communities ook gaan werken bij de marketing van zo'n product.

Zij zijn trouwens niet de enige met een waterstofauto op de AutoRAI. Ook ECN is aanwezig met de eerste in Nederland ontwikkelde waterstofauto. Natuurlijk is deze veel mooier :)

klik
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Nja als je naar de Tesla wagens kijkt, die zien er wel cool uit. Dit ding is inderdaad gewoon spuuglelijk, waarom kán het niet mooi zijn?
Dat is echt wel dé overeenkomst tussen dit soort auto's. Allemaal lelijk :)
Ik zou ook wel zo'n open-source wagen willen, maar liefst een knap model :)
Inderdaad. Beetje voor gek rijden... :)
Bart schreef:Natuurlijk is deze veel mooier :)

klik
[Kuchmodus]Zei je iets?[/Kuckmodus] :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Bart schreef:Zij zijn trouwens niet de enige met een waterstofauto op de AutoRAI. Ook ECN is aanwezig met de eerste in Nederland ontwikkelde waterstofauto. Natuurlijk is deze veel mooier :)

klik
Ik kan een *proest* toch echt niet onderdrukken! :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 12.262

Re: 'auto van de toekomst' onthuld

Tja, concept cars zien er meestal nogal, nouja, funky uit.

Als de aanwezige techniek rijp is voor de consument verwerken ze het gewoon in iets dat eruit ziet als een fiat panda of smart... ook lelijk, maar in ieder geval minder bizar.
Victory through technology

Reageer