Tabellen in gr

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

Tabellen in gr

Hallo :) Ik heb even een kort vraagje.

Als ik in mijn rekenmachine (TI-84 Plus) twee functies invoer en van deze functies de tabel vraag wil ik graag weten bij welke X hij maximaal is voor Y1. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Ik wil dus de hoogste Y1 waarde hebben en bij welke X dat is. Ik bedoel dus niet via [calc] -> [maximum] maar echt in de tabel.

Alvast bedankt !

Berichten: 34

Re: Tabellen in gr

Ik denk dat je het gewoon moet aflezen uit de tabel, anders zou ik het ook niet weten.

Waarom wil je het trouwens zo moeilijk doen, als je ook de grafiek kunt gebruiken?

Berichten: 166

Re: Tabellen in gr

robert3 schreef:Hallo :) Ik heb even een kort vraagje.

Als ik in mijn rekenmachine (TI-84 Plus) twee functies invoer en van deze functies de tabel vraag wil ik graag weten bij welke X hij maximaal is voor Y1. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Ik wil dus de hoogste Y1 waarde hebben en bij welke X dat is. Ik bedoel dus niet via [calc] -> [maximum] maar echt in de tabel.

Alvast bedankt !
Waarom geen calc-max? Dat is toch gewoon het simpelst. :)
Op 2 oktober 2005 schreef Quyxz het volgende:

Hartstikke bedankt dat je me wilde helpen! Maar ik was ff dom en dacht niet aan Wikipedia.

Berichten: 8

Re: Tabellen in gr

Ik kan geen calc -> max gebruiken omdat de GR is ingesteld op SEQ en niet op FUNC (bij het CALC menu staat dus geen maximum)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Tabellen in gr

Dan zul je, denk ik, de hele tabel moeten doorzoeken. Naar mijn weten is er geen optie voor
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 2.504

Re: Tabellen in gr

Er is inderdaad geen optie voor, Ik werk al tijden met die dingen, in het middelbaar en nu. Het kan niet anders dan met de calc
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Tabellen in gr

Ik heb ook niet meteen een idee hoe je dit kunt realisseren met je TI-84 plus. (zelfs mijn TI-89 Titanium kan het niet :-( )

Als je echt geen zin hebt om te kijken in de tabel naar de maximale waarde kan je de gegevens importeren op je computer en zo het maximum bepalen met een programma als excel.

Wanneer je dit natuurlijk regelmatig moet doen is het niet zo handig :-).

Berichten: 34

Re: Tabellen in gr

Als je het regelmatig moet doen, heb je altijd nog de calc->maximum, en ga je daar niet echt moeilijk over doen neem ik aan [rr]

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Tabellen in gr

Ik kan geen calc -> max gebruiken omdat de GR is ingesteld op SEQ en niet op FUNC (bij het CALC menu staat dus geen maximum)

Als je het regelmatig moet doen, heb je altijd nog de calc->maximum, en ga je daar niet echt moeilijk over doen neem ik aan


Het is altijd wel praktisch als je weet wat er al verteld werd :grin:

Gebruikersavatar
Berichten: 3

Re: Tabellen in gr

even een asm-programmaatje schrijven (als je dat kan)

die de waarden voor bepaalde interval uitleest, en daar 't maxium uit bepaald

dat zou mogelijk moeten zijn

Reageer