Molariteit bereken bij titratie

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 10

Molariteit bereken bij titratie

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb al van alles zitten berekenen maar kom niet op het juiste uit.

Ik moet de molariteit van natronloog weten.

Ik heb 25 gram oxaalzuur in 100ml water opgelost, hier heb ik 25,0ml van gepipeteerd. Vervolgens heb ik natronloog getitreerd. Het omslagpunt was precies op 10,0ml. Nu moet ik de M weten van de natronloog. (Er moet ong. 1M uitkomen, maar dit mag afwijken)

Ik kom er met mijn berekeningen niet uit.

Vervolgens moet ik met de bekende molariteit van de natronloog de molariteit van zoutzuur bepalen.

Ik heb 25,0ml natronloog en hier titreer ik zoutzuur in. Het omslagpunt werd bereikt op 20,5ml. Wat is de molariteit van het zoutzuur? (dit berekenen met de molariteit die is uitgerekend bij de eerste titratie) Ook hier moet rond de 1M uitkomen.

Wie kan mij helpen!?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Molariteit bereken bij titratie

begin van een antwoord op je huiswerk staat al in dat huiswerktopic. Dubbelposten helpt niet en wordt als forumvervuilend beschouwd. Lees a.u.b. even de (logische) regels door. (tweede knopje helemaal bovenaan de indexpagina)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten