Wandeltochten/vierdaagse

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3.165

Wandeltochten/vierdaagse

Ik heb het afgelopen jaar meegewandeld met de dodentocht. Ik had de statistieken nog niet gezien en vandaag dacht ik er ineens aan. Die statistieken vind ik best interessant. Zo valt het op dat de oudere deelnemers het opvallend beter doen dan de jongere deelnemers, de Nederlanders en Engelsen doen het opvallend beter dan de Duitsers en Belgen.

Aan welke tochten hebben jullie meegedaan? Welke vonden jullie het leukst, zwaarst enz.

Als je meegedaan hebt aan de Nijmeegse vierdaagse, welke afstand heb je dan gewandeld?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Wandeltochten/vierdaagse

Vorig jaar meegedaan aan de marche de l'armee. Is een tocht in luxemburg. Ben er ongetraind heengegaan en viel best tegen. Was toen twee dagen achter elkaar in totaal 40 km lopen. Geen wereldafstand dus maar het was toen zo'n 35 tot 40 graden en ook nog in de heuvels en was dus vrij pittig. Zeer leuke tocht om te lopen overigens. Goed georganiseerd (door het leger). http://www.marche.lu/
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wandeltochten/vierdaagse

Ik heb vroeger 6 of 7x de gewone avondvierdaagse gelopen. Elke keer gewoon uitgelopen, daarna geen zin meer gehad :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wandeltochten/vierdaagse

Ik heb niets met wandelen. Aan wandeltochten doe ik dan ook niet mee.

Hardlopen vind ik een veel grotere uitdaging (10 Engelse mijl, marathons), dat wil ik nog wel een keer doen in de toekomst.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Wandeltochten/vierdaagse

In de bergen lopen is voor de gemiddelde nederlander inderdaad vermoeiend, dat merk ik als ik nederlandse gasten over heb in het heuvelachtige Cork.

Ik ren ook (joggen) maar ik hou niet van afstanden langer dan 10 km. Het gaat bij mij nochtans of snelheid, niet hoe lang je kan lopen zonder om te vallen,.

Reageer