[formule 1] berekenen mogelijke schade

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

[formule 1] berekenen mogelijke schade

Oke, de titel vertelt niet heel veel, maar een veel beter dekkende titel weet ik zo niet...

Het gaat in ieder geval om dit artikel:
Formule1Wereld.nl schreef:Wurz ontsnapte in Melbourne aan de dood

04 April, 21:27 | Het heeft enige tijd in beslag genomen, maar het team van Williams heeft na onderzoek aan de auto van Alexander Wurz vastgesteld dat de Oostenrijker tijdens de openingsrace in Melbourne ternauwernood aan de dood is ontsnapt. Tijdens de race in Albert Park reed David Coulthard tijdens een vruchteloze inhaalpoging over het achterwiel van de FW29 en werd gelanceerd.

Wurz reageerde bliksemsnel en trok instinctief zijn handen van het stuur en had hierbij enorm veel geluk. Aan hand van een achteraf door het team ingesteld onderzoek bleek aan hand van beschadigingen op het stuurwiel! van de FW29, dat Coulthard de helm van Wurz op slechts drie centimeter had gemist. Voor de 33 jarige Wurz was het niet het eerste serieuze ongeval waarbij hij betrokken raakte. Tijdens zijn Benetton periode crashte de Oostenrijker zwaar in Canada. Terwijl zijn bolide nog van het asfalt schoof vroeg Wurz doodkalm aan het team of men de reserve auto alvast wilde prepareren en in Monaco wist Wurz de tunnel uit te komen met een volledig verwoestte auto. “Als ik al betrokken raak bij een ongeval dan is het wel altijd iets spectaculairs”, aldus Wurz.
http://www.formule1wereld.nl/2006/2007/nie...ive=&ucat=4

En dit filmpje (bij 3:10): http://www.youtube.com/watch?v=31rMpAg0e44

Nu vraag ik me af hoe ze dit kunnen berekenen? [rr]
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [formule 1] berekenen mogelijke schade

Die crash ziet er wel spectaculair uit !!

Hoe ze dit berekent hebben kan ik ook niet direct vertellen, maar als je kijkt naar het filmpje en Wurz zijn handen nog op zijn stuur zouden zitten tijdens de crash dan waren ze nu wel plat.

Reageer