Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Hallo, ik weet niet echt of dit hier gepast is, maar ik zet het hier toch maar. Er zijn hier veel mensen aan wie ik het kan vragen.

Ik zit de laatste tijd met een melodietje dat zich constant in mijn hoofd afspeelt. Het is alleen het begin, de rest ken ik niet. bijna voor iedereen in mijn nabije omgeving heb ik het gefloten (mijn zang trekt op niets en mijn fluitsel is wel goed) en iedereen herkent het maar ze kunnen mij niet zeggen welk stuk het is.

helaas zult u moeten noten lezen want ik kan moeilijk met letters fluiten.

laa do reee reee do laa laa do reeeee (hoge) fa mii do laaa la do sool fa sl fa sl fa laa do reee reee do laa .... enzovoort en zo voort.(met een beetje fantasy zou je het rythme er in moeten zien.)

men kan het ook horen in de tekenfilms van assepoester en een van shrek. (insinueer niets! het is ter verduidelijking.)

het is nu al een paar dagen dat het mij nu lastig valt en graag zou ik eens weten welk stuk het is zodanig dat ik het kan opsporen en eens helemaal beluisteren ipv dat irritante melodietje.

danku.
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

In noten:

aaa c ddd ddd c aaa aaa c ddd f(hoog) e c aaa a c ggg f g f g f aaa c ddd ddd c aaa

Geen idee nog welk liedje het is.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

't Is maar een idee, maar misschien kan je het melodietje eens in powertab of iets dergelijks invoeren... Maakt het gemakkelijker want op deze manier is het best moeilijk :mrgreen:

Berichten: 3.165

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Ik heb de melodie gespeeld, het zegt me vaag iets maar niet meer dan dat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shrek
"All Star" - Smash Mouth (opening credits)

"Meditation" - Antonio Carlos Jobim

"On the Road Again" - Eddie Murphy

"Welcome to Duloc"

"Friends" - Eddie Murphy

"Bad Reputation" - Joan Jett & The Blackhearts

"Whipped Cream" - Herb Alpert and the Tijuana Brass

"I'm On My Way" - The Proclaimers

"Escape" (The Piña Colada Song) - Rupert Holmes

"Merry Men"

"My Beloved Monster" - Eels

"Stay Home" - Self

"You Belong to Me" - Jason Wade

"Best Years of our Lives" - Baha Men

"Hallelujah" -John Cale; performed on the soundtrack by Rufus Wainwright

"Try a Little Tenderness" - Eddie Murphy

"I'm a Believer" - Eddie Murphy

"Like Wow!" - Leslie Carter (end credits)

"I'm a Believer" - Smash Mouth (end credits)

"It is You (I Have Loved)" - Dana Glover (end credits)
Uit Shrek 2
Donkey sings The Trammps' "Disco Inferno", with his wife, a dragon from the first movie, blowing fire

Pinocchio sings Styx's "Mr. Roboto"

Doris, the Ugly Stepsister (voiced by Larry King) sings Cyndi Lauper's "Girls Just Want To Have Fun"

The Big Bad Wolf and the Three Little Pigs sing Duran Duran's "Hungry Like the Wolf"

Prince Charming sings Right Said Fred's "I'm Too Sexy"

The Three Blind Mice sing Johnny Nash's "I Can See Clearly Now"

Gingerbread Man (also known as Gingy) and a fairy (Most likely Tinker Bell from "Peter Pan") sings The Archies' "Sugar, Sugar"

Captain Hook sings Blue Swede's "Hooked on a Feeling"

Puss in Boots sings Nancy Sinatra's "These Boots Are Made for Walkin'"

Shrek and Fiona sing The Romantics' "What I Like About You"

If someone other than Shrek and Fiona, Donkey, or Puss in Boots wins, Simon Cowell sings Frank Sinatra's "My Way."

Shrek and Fiona won the online Far Far Away Idol.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_%2...m%29#Voice_cast
"Cinderella" - The Jud Conlon Chorus

"A Dream Is A Wish Your Heart Makes" - Cinderella

"Sing Sweet Nightingale" - Drizella, Cinderella

"The Work Song" - The Mice

"Bibbidi Bobbidi Boo" - The Fairy Godmother

"So This Is Love" - Cinderella and Prince Charming

"A Dream Is A Wish Your Heart Makes" (Reprise) - The Jud Conlon Chorus
:wink:
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 3.165

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

zpidermen schreef:In noten:

aaa c ddd ddd c aaa aaa c ddd f(hoog) e c aaa a c ggg f g f g f aaa c ddd ddd c aaa

Geen idee nog welk liedje het is.
Hij is duidelijk een Vlaming. Hij zegt sol ipv so :wink:

Reden? In Vlaanderen is notenleer verplicht op de muziekschool (noemen zij conservatorium) en hierbij moet je hardop de noten zingen. Gruwelijk saai overigens en veel te klassiek maar wel goed voor de vorming. Veel mensen haken hierdoor af.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Conservatorium is voortgezet onderwijs voor muziek... Het klopt wel dat notenleer een onderdeel is op de muziekschool, ik ben daardoor afgehaakt, ik ben weinig toonvast. Gitaar speel ik op tabs en akkoorden (dus wel a,b,c,d,e,f,g).

Berichten: 3.165

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Conservatorium is voortgezet onderwijs voor muziek... Het klopt wel dat notenleer een onderdeel is op de muziekschool, ik ben daardoor afgehaakt, ik ben weinig toonvast. Gitaar speel ik op tabs en akkoorden (dus wel a,b,c,d,e,f,g).
Het conservatorium in Leuven is wat wij (Nederlanders) gewoon de muziekschool noemen. Het conservatorium in Nederland is wat in Leuven het Lemmers-instituut wordt genoemd, alleen dan selectiever aan de poort.

Ik vind het spijtig dat zo veel mensen hierdoor afhaken, ofdat het nu is omdat ze het niet kunnen of niet willen.

Zelf heb ik een goed gehoor (zeer toonvast maar geen geoefende stem) maar ik vind het gewoon saai. Wel moet ik onderkennen dat het een zeer goede aanvulling is voor de muzikale ontwikkeling en met name voor de kinderen zeer nuttig is. Het is overigens niet zo dat ik hierdoor beter op mijn instrument zal spelen. Ik heb dankzij mijn eerste piano/blokfluit-leraar (privé, conservatorium-studente die bijverdiende) een goed gevoel voor ritme ontwikkeld, gewoon doordat ze met een eindeloos geduld steeds maar bleef tellen. Op het conservatorium in Leuven (en dus vermoedelijk ook op de anderen) is het niet mogelijk om dit tijdens de praktijkles te doen omdat de praktijklessen maar 15-20 minuten duren. Je hebt immers één uur voor 3 (als je geluk hebt) of 4 (als je pecht hebt) mensen.

Als je een instrument wilt leren bespelen en per week 2,5 uur notenleer krijgt en slechts 15-20 minuten praktijk, dan is het logisch dat veel leerlingen afhaken. Dit hangt natuurlijk samen met de prijs. Als ze meer praktijkles zouden geven dan zou de prijs hoger zijn en dat maakt de drempel hoger voor de ouders die niet zo'n goed inkomen hebben. In mijn ervaring heb je 30-60 minuten praktijkles nodig om alles zorgvuldig af te werken. Zowel de getalenteerde als de gehandicapte leerlingen zijn hiervan de dupe. Beiden hebben ze meer les nodig; de gehandicapte leerlingen omdat ze enorm veel hulp en uitleg nodig hebben, de getalenteerden omdat ze veel meer oefenstof verwerken per week en dat niet allemaal kunnen spelen tijdens de les waardoor de vooruitgang veel te traag wordt.

Vergelijk het met een VWO-er die op mavo-niveau les krijgt of een mavo-er die op VWO-niveau les krijgt. Dat werkt demotiverend.

Ik heb overigens de ambitie om ooit nog eens viool en saxofoon te leren spelen maar wel pas wanneer ik niet meer op kot zit, anders ga ik waarschijnlijk ruzie krijgen ;)

Voor de Nederlanders. Notenleer wilt zeggen dat je:

- melodieën van papier moet zingen, hierbij worden de noten uitgesproken (net als bij een koor maar dan zonder tekst). Hierbij moet je ook dirrigeren.

- ritmes moet uitspreken van papier

- je een melodie op moet schrijven die op de vleugel wordt gespeeld

- een klein beetje theorie

In Nederland wordt er op de muziekschool overigens gediscrimineerd. Wie geen AMV (Algemene Muzikale Vorming) heeft gehad moet meer betalen. Niet echt eerlijk als je even goed of beter presteert. :mrgreen: ;) ??:
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Als je een instrument wilt leren bespelen en per week 2,5 uur notenleer krijgt en slechts 15-20 minuten praktijk, dan is het logisch dat veel leerlingen afhaken.
Het was zelfs zo dat het eerste jaar enkel bestond uit notenleer (goed uitgelegd door jou) en samenzang (wat neerkomt op liedjes zingen met de hele groep), de praktijk van het instrument kwam er nog niet aan te pas.

Berichten: 3.165

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Het was zelfs zo dat het eerste jaar enkel bestond uit notenleer (goed uitgelegd door jou) en samenzang (wat neerkomt op liedjes zingen met de hele groep), de praktijk van het instrument kwam er nog niet aan te pas.
Ahja, dat is het verschil tussen de jeugd en de volwassenen :wink:

Ik was even vergeten dat de jeugd het 1ste jaar alleen notenleer krijgt.

Bij de volwassenen is het meteen tegelijk en dan is notenleer echt niet meer plezant, niet zoals ik het heb gekregen. Ik had les met 3 anderen waarvan er vaak 1 of 2 niet waren, één keer was ik zelfs alleen. Ik mocht de leraar ook niet zo (enorm kritisch maar niet op een constructieve manier) en één van de leerlingen kon de les ook niet bijbenen. Die ene leerling was 15 jaar oud en die andere 2 leerlingen waren meisjes die uit een totaal andere wereld lijken te komen dan die waar ik uit kom. Ik had gewoon pech met mijn lessenrooster. De andere klas zat wel goed vol, het had met de tijden te maken (werk).

De tijden waren ook vervelend, allemaal op doordeweekse avonden waarop ik andere verplichtingen heb (sporten). Als ik daardoor eens niet kwam ging de leraar zagen, ook omdat ik niet afbelde wat blijkbaar in het Vlaamse onderwijs als onbeleefd wordt gezien (in Nederland toch niet). :mrgreen: ??:

Hoe dan ook, een minder leuke ervaring.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

ik heb mij vergist. het komt niet voor in assepoester. ik heb eens de videos van onder het stof gehaald en ik heb het gevonden. het is in de doornroosje film van disney wanneer ze in dat bos aan het zingen is met die vogeltjes en wanneer die meneer met zijn rood costuum het hoorde.

maar ik zoek de naam van dat stuk.
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Hier kun je de songteksten vinden die in de DVD van Doornroosje te horen zijn :mrgreen:
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Het zal dan wel "Once upon a dream" zijn ("Als in een droom")?

http://www.youtube.com/watch?v=C-6fYCMqSN4

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

heb ik mij zo vergist? ik weet zeker dat het in shrek tevoorschijn komt maar het was dat niet. verdorie ik zal hem nog eens bekijken. hij komt voor in shrek maar de zang is alleen maar aaa'a'aaah aaa'a'aaah aaa'a'aaah aah aah aaaaa....

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Dan moet het dus een van deze nummers zijn...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

zpidermen schreef:In noten:

aaa c ddd ddd c aaa aaa c ddd f(hoog) e c aaa a c ggg f g f g f aaa c ddd ddd c aaa
Op de site melodyhound kan je de melodie op een piano intypen, voorzingen of het ritme kloppen, waarna melodyhound een muziekstuk zoekt dat erop lijkt.

Als ik de notenvolgorde van zpiderman intyp dan komt melodyhound uit op: Beethoven, Ludwig van: piano sonata No. 2 in A op. 2/2, 1st movement, 2nd theme
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Reageer