Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

het is die melodie die je hebt ingetikt is perfect, maar ik heb geen passende resultaten gevonden.

Ik weet dat het een nocture is, ik denk voor hoorn.
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

ik heb het gevonden (min of meer) http://www.youtube.com/watch?v=aLY0VY-FNYg

het is alleen jammer dat die persoon het zo heeft versneld. dus moest er nog twijfel zijn over de melodie...

ik hoop dat er iemand is die mij de naam kan zeggen van het echte stuk.

(ps waarom kon ik mijn post niet editen,)
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Berichten: 3.165

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

De link werkt niet. Je kon niet editen omdat de tijd waarin het editen is toegestaan verstreken was. Dit is ingebouwd in de forumsoftware. Zie hier op de 2de pagina.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Als het goed is, gaat het om dit nummer:

"It Is You (I Have Loved)"

(2001)

Music by Harry Gregson-Williams, John Powell and Gavin Greenaway

Lyrics by Dana Glover

Performed by Dana Glover

Courtesy of DreamWorks Records

Produced by Gavin Greenaway and Harry Gregson-Williams

Het is het openingsnummer van Shrek. De melodie wordt eerst door een (dwars)fluit o.i.d. gespeeld en later (in de film?) gezongen door Dana Glover).

P.S. de melodie van de topicstarter klopt dus niet echt... :mrgreen:
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 19

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

zpidermen schreef:Als het goed is, gaat het om dit nummer:

"It Is You (I Have Loved)"

Music by Harry Gregson-Williams, John Powell and Gavin Greenaway

Lyrics by Dana Glover

Performed by Dana Glover
Het is inderdaad dát nummer!

In ieder geval, wat je hoort in het begin van de film, en later gezongen.

(Is dat ook wat je zocht Curix?)

Echter!

Het nummer - zonder de tekst- uiteraard ook van Harry Gregson-Williams, John Powell genaamd "Fairytale"...

...is hetzelfde!! (wellicht het orgineel?)

(Als je dat (Fairytale, Shrek) intikt op Youtube vind je ook wel wat mensen die hem op Piano/Fluit spelen!)

De muziek doet mij overigens héél erg denken aan de muziek uit Narnia,

niet zo héél vreemd, want ook die muziek is gecomponeerd door Gregson-Williams en Powell...

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Ik heb deze week ook een irritante melodie in mijn hoofd!

Het scheen de Mario theme te zijn... :mrgreen:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Da's toevallig. Heb ik sinds een paar dagen ook last van...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

pff, is dat besmettelijk ofzo? Ik ook al! Die mariotune is echt niet uit je hoofd te krijgen! Vooral als ik op wsf zit eigenlijk...
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Revelation schreef:Ik heb deze week ook een irritante melodie in mijn hoofd!

Het scheen de Mario theme te zijn... :mrgreen:
Niet zo off-topic gaan he?! Het gaat hier over irritante melodieen, niet over leuke en/of vrolijke!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Heel erg bedankt.

Het is inderdaad die fairytale. Het is raar maar waar, maar nudat ik het helemaal gehoord heb (een stuk of 50 keer) heb ik er geen last meer van. Het was heel erg irriterend in de examen, continu dat melodietje horen in plaats van een text van Momartre is nou niet bepaald interessant.
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

O maar ik heb het er vergeten toe te voegen, het is inderdaad die melodie, maar het is echter het origineel niet. Het is een hele tijd geleden, maar ik heb het gezien op een partituur voor de tijd van shrek. Het was een nocturne hoorn en mijn missie is eigenlijk de naam van dat stuk te weten. Maar het is niet erg als het niet gegeven wordt, hetgene wat ik nu heb is even goed. Alhoewel, mijn vader beschikt over een hele zolder vol oude partituren waar het mogelijk in zou zitten, en het zou voor mij wel leuk zijn om het eens deftig op een piano te kunnen spelen.

Dus het zal iet zijn van: nocturne nummer x
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Shrek___Fairytale.pdf
(87.78 KiB) 124 keer gedownload
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

Ik heb deze week (bij vriendin op kot) naar de Disney-klassiekers Belle en het Beest en Doornroosje gekeken (en achteraf nog naar de kleine zeemeermin). De films blijven magisch - de ware volwassenen mogen ze "fascinerend" noemen als ze bekomen zijn. Vooral Beauty and the Beast en The Little Mermaid zijn goed voor kippenvel en een krop in de keel. (Veeg discreet dat toevallige vuiltje uit je oog teriwijl je gezelschap aan het scherm gekluisterd is.)

M.a.w. ik kan het iedereen aanraden, maar verwacht je de dagen erop aan vreemde gezichten van voorbijgangers want je zal de liedjes nog een tijdje lopen te zingen: je krijgt ze gewoon niet uit je hoofd :(

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

The secret garden nocturne.

Berichten: 3.165

Re: Irritante melodie in mijn hoofd... help.

ypsilon schreef:Ik heb deze week (bij vriendin op kot) naar de Disney-klassiekers Belle en het Beest en Doornroosje gekeken (en achteraf nog naar de kleine zeemeermin). De films blijven magisch - de ware volwassenen mogen ze "fascinerend" noemen als ze bekomen zijn. Vooral Beauty and the Beast en The Little Mermaid zijn goed voor kippenvel en een krop in de keel. (Veeg discreet dat toevallige vuiltje uit je oog teriwijl je gezelschap aan het scherm gekluisterd is.)

M.a.w. ik kan het iedereen aanraden, maar verwacht je de dagen erop aan vreemde gezichten van voorbijgangers want je zal de liedjes nog een tijdje lopen te zingen: je krijgt ze gewoon niet uit je hoofd :(
Mijn favoriet is "The Lion king"; de meest geniale en magische tekenfilm van Disney. Het was de 1ste keer dat ik sterk emotioneel was door een tekenfilm. Toeval of niet, ik ben ook fan van Elton John die ik toen nog niet kende.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Reageer