Lift

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 18

Lift

Ben mijn examen aan het voorbereiden... en ik kom er niet uit.. gaarne hulp.. alvast bedankt..!!

LIFT:

In 1985 werd te Rotterdam de natuurkunde-tentoonstelling FENOMENA gehouden. Eén van de grote attracties was de superlift. Deze was speciaal gemaakt om mensen het effect te laten ervaren van bewegen met een grote versnelling.

In figuur 5.1 is een lange rij te zien van mensen die wachten om in de lift die grote versnelling mee te mogen maken.

Tijdens het stijgen van de lift was de beweging over de eerste 5,0 m eenparig versneld. De volgende 5,0 m was de beweging eenparig. De laatste 5,0 m was de beweging eenparig vertraagd.

In figuur 5.2 is de snelheid van de liftkooi als functie van de hoogte h weergegeven.

Grafiek

a.1. Hoe groot was de snelheid van de liftkooi na 5,0 m?

a.2. Toon aan dat de liftkooi over de eerste 5,0 m een versnelling had van 2,0 m/s2.

In de liftkooi stond een persoon met een massa van 70 kg. De persoon ondervond van de liftbodem een kracht, de normaalkracht Fn.

b.1. Bereken Fn gedurende de eerste 5,0 m van het traject.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Lift

waar loop je vast?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 18

Re: Lift

waar loop je vast?
ja, dat is het probleem juist.. ik moet dit maandag inleveren en ik logeer bij mijn tante op dit moment.. en met mijn stomme kop ben ik mijn werkschrift thuis vergeten (incl. binas). ik heb gepland om het zover mogelijk te maken.. want dit is werk van de vorige maand.. icon_sad.gif dus ik weet niet meer precies hoe ik het heb gemaakt. ik heb gepland om te komen zover ik kan met gaarna hulp van dit forum. en dan maandag onderweg naar school mijn spullen thuis op te halen.. te vergelijken en aan te passen.. inleveren..

ik hoop dat ik geholpen kan worden..

alvast bedankt..!!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Lift

Dan werk je ze nu hier ter plekke toch even uit? Als je gegevens tekort komt kun je die opgooglen, en met een formuletje oid willen we gerust ook wel helpen. Binas ligt hier naast me, zeg maar wat je niet meer uit je hoofd weet. Maar ik heb geen zin om een paar uur te gaan zitten rekenen omdat jij niet tijdig in je agenda kijkt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 18

Re: Lift

Dan werk je ze nu hier ter plekke toch even uit? Als je gegevens tekort komt kun je die opgooglen, en met een formuletje oid willen we gerust ook wel helpen. Binas ligt hier naast me, zeg maar wat je niet meer uit je hoofd weet. Maar ik heb geen zin om een paar uur te gaan zitten rekenen omdat jij niet tijdig in je agenda kijkt.


ken je misschien een site waar je examens met antwoorden kunt vinden tot ongeveer 1980-1985..?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Lift

ken je misschien een site waar je examens met antwoorden kunt vinden tot ongeveer 1980-1985..?
sorry, geen idee. Recenter werk is wel te vinden in diverse hoeken. Waarom zoek je persé zulk oud spul?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 18

Re: Lift

sorry, geen idee. Recenter werk is wel te vinden in diverse hoeken. Waarom zoek je persé zulk oud spul?


Omdat deze vragen uit examens komen uit die jaren.. HELAAS..!!.. het is gewoon stom van mij dat ik het thuis heb laten liggen.. ik moet het maandag inleren.. mijn leraar laat ons oefenen met examens uit deze jaren zodat we niet aan antwoorden kunnen komen.. nou ja ik kom misschien lui over.. maar ik heb nu geen zin meer om het nog is te maken.. want ik was zowat klaar met al deze opdrachten.. (het is voor een +/- achter je naam.. op die manier houd mijn leraar bij wat hij wilt zeggen op de rapportvergadering).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Lift

maar ik heb nu geen zin meer om het nog is te maken..
Welterusten dan maar.... :smile:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer