Latex copy/pasten wordt klein en rood

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Latex copy/pasten wordt klein en rood

Even het volgende afgesplitst:
Phys schreef:Wat ik wel irritant vind, is dat wanneer je een latex-code van iemand anders aanklikt, en dat copy/paste in je eigen bericht (omdat je hem niet helemaal gaat ovetypen), de tekst in klein, rood, courier lettertype komt te staan. Dan is het weer een heel gehannes om dat normaal te krijgen.


Kan daar niets aan gedaan worden?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Latex copy/pasten wordt klein en rood

Onlangs leek het opgelost, maar later werd het toch rood. Is hier al iets aan gedaan?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Latex copy/pasten wordt klein en rood

Dit heeft niks te maken met het forum, maar hoe het besturingssysteem de tekst kopieert. Als je deze naar Microsoft Word kopieert, dan wordt de opmaak ook meegenomen. Volgens mij kun je "paste special" doen om het goed te krijgen. Zo niet, kopieer de tekst eerst naar notepad en dan naar word.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Latex copy/pasten wordt klein en rood

Paste Special? Is dat een speciale functie, want daar heb ik nog nooit van gehoord (waar vind ik dat, of moet ik iets speciaals installeren daarvoor?). Naar notepad kopiëren doe ik inderdaad nu, maar dat is niet erg handig.


Ik begrijp dat het overnemen van de opmaak niets met het forum te maken heeft, maar het feit dat de opmaak anders is dan gewone tekst in een bericht natuurlijk wel. Dát was voorheen niet namelijk, en aangezien het andere lettertype en de rode kleur niet bijster veel toevoegen, is het m.i. handiger om de
\(...\)
stukken in dit lettertype en zwart te maken.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Latex copy/pasten wordt klein en rood

Paste Special? Is dat een speciale functie, want daar heb ik nog nooit van gehoord (waar vind ik dat, of moet ik iets speciaals installeren daarvoor?). Naar notepad kopiëren doe ik inderdaad nu, maar dat is niet erg handig.


Paste special is een wordfunctie (Edit > Paste Special)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Latex copy/pasten wordt klein en rood

Paste special is Engels voor Plakken speciaal :(

Vanaf Office XP verschijnt er trouwens als je iets plakt een klembordicoontje rechtsonder hetgeen je geplakt hebt. Als je daar op klikt kun je kiezen voor "Alleen tekst behouden". De tekst krijgt dan de standaardopmaak zoals je die hebt ingesteld, bijvoorbeeld Times New Roman 12, Arial 10, oid.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Latex copy/pasten wordt klein en rood

Paste special is Engels voor Plakken speciaal :(
Ik had gehoopt dat ik niet zó onintelligent over zou komen :(


Maar toch; een latex-code kopiëren wordt hier vaak gedaan, en dan is het makkelijk als je dit in een keer kunt plakken in je bericht, zonder ander programma's op te hoeven starten. Daarom blijf ik erbij dat die code net zo goed de standaardopmaak van elk bericht kan houden. Geen nadelen, wel voordelen :-D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer