Hartelijk bedankt.....

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Hartelijk bedankt.....

Ik heb gisteravond mijn laatst benodigde natuurkunde-examen gedaan, en hoewel dat nog lang niet is nagekeken weet ik zeker dat dat een voldoende wordt, en waarschijnlijk wel een dikke. De examens die ik het afgelopen halfjaar heb afgelegd zijn allemaal prima afgelopen, en zonder stress, zenuwen of heel veel moeite.

Daar wil ik jullie allemaal hartelijk voor bedanken.

Natuurlijk degenen die de afgelopen anderhalf jaar met geduld mijn (dóór)vragen hebben beantwoord of over lastige kwesties meegedacht en meegediscussieerd, maar ook al diegenen die met hun gevarieerde vragen kwamen en de moed opbrachten om stap voor logische stap met mij naar het antwoord toe te rekenen. Dat soort dingen heeft routine in mijn rekenvaardigheden gebracht, en heeft me regelmatig gedwongen om alles zo simpel mogelijk, helder mogelijk en volledig mogelijk zó op een rijtje te krijgen dat er geen speld meer tussen te krijgen is. Op die manier valt bovendien heel die voor velen zo ingewikkelde klassieke natuurkunde zó logisch op zijn plaats dat er eigenlijk niks meer aan is. Het is niet te geloven wat me dat voor een gemak heeft opgeleverd in mijn eigen examens, dat inzicht, overzicht, analytisch en vooral ook kritisch denken en rekenvaardigheden die je zo opdoet. Waar voor elk examen tot heden niet meer dan 30-40 % van mijn collega's slaagt, ben ik er tot heden met vlag en wimpel doorgerold.

Eén naam wil ik hier in het bijzonder noemen: Bro. Zonder oprichter Bro was dit forum er niet geweest. Dan had ik nooit op zo'n speelse manier al die oude kennis terug op kunnen halen om als leerling-docent te kunnen slagen, en om tussen de bedrijven door mijn computer- en internetvaardigheden op een peil kunnen brengen dat tegenwoordig bijna onmisbaar is om als docent te kunnen werken.

Dus het was me een waar genoegen, en ik hoop dat het me nog lang een waar genoegen blijft. Allen, nogmaals, dank. En dat je net als ik mag bereiken wat je wil bereiken. Verwacht het niet voor niks te krijgen, ik heb het ook niet voor niks gehad. Maar mede dankzij jullie heb ik het wél...... :grin: ...

Groet, Jan van de Velde.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Hartelijk bedankt.....

En jij natuurlijk ook bedankt voor het enthousiaste doorgeven van je verworven kennis! :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Hartelijk bedankt.....

Geen dank, ik ben hier om (bijna) dezelfde reden als jij.

:D

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hartelijk bedankt.....

Ik kan nog zo vaak zo vrolijk worden als ik zie waar dit forum allemaal goed voor is. Eigenlijk is het niets meer dan een platform wat het mogelijk maakt dat mensen elkaar via internet kunnen helpen, waar alle partijen beter (en vrolijker) van worden. Simpel maar mooi!

Hoe dan ook: blij om te horen dat je zoveel aan WSF hebt gehad. Al had ik eigenlijk al het idee dat je je draai hier wel kan vinden :D
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hartelijk bedankt.....

Gefeliciteerd met je succesvol afgelegde examens!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Hartelijk bedankt.....

Proficiat met je examens, hopelijk mag ik over een paar maanden een soortgelijk berichtje plaatsen :( .

Toch een opmerking
Op die manier valt bovendien heel die voor velen zo ingewikkelde klassieke natuurkunde zó logisch op zijn plaats dat er eigenlijk niks meer aan is.
Volgens wikipedia is klassieke natuurkunde
Onder de klassieke natuurkunde wordt meestal de natuurkunde verstaan van vóór de relativiteitstheorie en de kwantummechanica. Het gaat vooral om de wetten van Newton en Maxwell.
En zo logisch is dat niet altijd. Zeker bij dat laatste heb je al vlug een wiskundekennis nodig die verder gaat dan die van het middelbaar onderwijs. Ik vind er dus eigenlijk wel nog iets aan :wink: .

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Hartelijk bedankt.....

Jan, van harte! Zelf lees ik hier ook dagelijks dingen die ik nog niet ken, en waar ik van kan leren. Moge dat lang zo blijven! :(

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Hartelijk bedankt.....

Gefeliciteerd Jan! Op naar moderne natuurkunde zou ik zeggen:D
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 98

Re: Hartelijk bedankt.....

Gefeliciteerd Jan! :-D

Dat alle verdere examens net zo voorspoedig mogen verlopen .
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Reageer