Naam van figuur?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 267

Naam van figuur?

Kan iemand me vertellen hoe dit soort figuurtjes ook alweer worden genoemd? Mijn wiskundeleraar heeft me het ooit verteld, maar ik kan het me niet meer herinneren. Even een slordige met paint gemaakt:

Afbeelding
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Naam van figuur?

Ik meen dat de resulterende kromme in die figuur (ik weet de officiele naam ervoor helaas niet - 'omhullende'?) een parabool is. Zie:

http://www.providence.edu/mcs/rbg/strngart.htm

Mocht je de algemene naam bedoelen voor zo'n figuurtje met een verzameling lijnen erin: die weet ik helaas ook niet. :/

Berichten: 4.502

Re: Naam van figuur?

Matrix?

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Naam van figuur?

Ik weet wel dat ik ze soms in mijn wiskunde schrift teken, en dat ik ze gebruik bij linerider, maar verder heet het volgensmij gewoon een parabool (zoals Brinx al zei) :(
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: Naam van figuur?

Oké, bedankt, ik kon namelijk zweren dat er een speciale naam voor was, maar misschien vergis ik mij dan wel :(
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Naam van figuur?

Je kan je winskunde leraar niet meer vragen?
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: Naam van figuur?

Ik zit niet meer op het middelbaar en om nou een bezoekje aan mijn oude wiskundeleraar te gaan brengen om dit te vragen, nou nee :(
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Berichten: 4.502

Re: Naam van figuur?

Die oude leraar vindt het wrs.al lang leuk dat je een potje komt kletsen;je verricht dan sociaal werk en dat is ook heel nuttig!

Reageer