Schermtechnologie

Moderator: physicalattraction

Gesloten
Berichten: 2

Schermtechnologie

Hi iedereen,

Ik zit in een grafische richting en nu heb ik een opdracht gekrege ivm met de "fysica en wiskunde" kant van het onderwerp schermtechnologie. De wetenschappelijke kant zou je kunnen zegge :(

Anyway, iemand tips? kan iemand me op weg helpe?

Ik was aan het denke aan het kleurenspectrum etc.

thx

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Schermtechnologie

Euh,

tja waar te beginnen?

Geen idee, kun je mischien wat specifieker zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Schermtechnologie

Ge kunt misschien beginnen met in google schermtechnologie in te geven.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Berichten: 2

Re: Schermtechnologie

Ja google probere met schermtechnologie hebk gedaan :( google is iets handig maar geen wondermiddel.

Over de verschillende soorten schermtechnologie vind je CRT,LCD en Plasma. Hierop ga ik wel verder gaan. Dus zoek ik zoek daar gedetaileerde info over.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Schermtechnologie

Perre schreef:Ja google proberen met schermtechnologie heb ik gedaan :( . Google is iets handigs maar geen wondermiddel.

Over de verschillende soorten schermtechnologie vind je CRT,LCD en Plasma. Hierop ga ik wel verder gaan. Dus zoek ik daar gedetailleerde info over.
Wij zijn hier ook geen wondermiddelen. Als je een detail vraagt van hoe iets werkt, dan heb je kans dat iemand hier het antwoord weet. Als je om tips vraagt krijg je tips.

Mijn tip: Het gaat je om de fysica en de wiskunde van de schermtechnologie. Ik heb niet de indruk dat je je in de "grafische richting" wezenloos diep in de technologische details hoeft te gaan storten. De basisfysica (groen rood en blauw pixeltje, afhankelijk van elks intensiteit kun je alle kleuren maken) daarentegen lijken me álles met de "grafische richting" te maken te hebben. Wiskunde: een vergroting van 72%, wat heeft dat voor invloed op je aantallen pixels?

Overigens, kun je ons het plezier doen een beetje normaal Nederlands te typen? Ennetjes achter de werkwoorden, sms-afkortingen vermijden en zo? Leest prettiger. :smile:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Schermtechnologie

En als de topicstarter zijn vraag opnieuw (gedetailleerder en netter) wilt stellen, dan kan hij daar een nieuw onderwerp voor openen. Deze gaat dicht.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten