Dode dieren langs de weg

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Dode dieren langs de weg

Het valt me de laatste maand steeds vaker op dat er dode (aangereden) dieren langs de weg liggen. Voor mijn idee zijn het er veel meer dan een paar maanden terug. Nu vraag ik me af of dit misschien een biologische oorzaak heeft? Bijvoorbeeld doordat de dieren in de lente weer actiever worden, dieren gaat trekken, oid? Of is hier een andere oorzaak voor?

Vanwege mijn verwachting in biologie gezet, maar mocht het een andere oorzaak hebben kan het zo verplaatst worden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: Dode dieren langs de weg

Ger schreef:Het valt me de laatste maand steeds vaker op dat er dode (aangereden) dieren langs de weg liggen. Voor mijn idee zijn het er veel meer dan een paar maanden terug. Nu vraag ik me af of dit misschien een biologische oorzaak heeft? Bijvoorbeeld doordat de dieren in de lente weer actiever worden, dieren gaat trekken, oid? Of is hier een andere oorzaak voor?

Vanwege mijn verwachting in biologie gezet, maar mocht het een andere oorzaak hebben kan het zo verplaatst worden.
Er is inderdaad meer activiteit. Vooral des avonds als de nacht valt en de warmte van het door de zon opgewarmde asfalt allerlei beesten trekt. Waarschijnlijk eerst de insecten, waar weer insecteneters (o.a egels) op af komen die als ze eenmaal zijn overreden een goede maaltijd vormen voor allerlei kadavereters (van insect tot vos).

Daarbij wordt het door het mooie weer weer drukker in het bos met wandelaars etc. die het wild opjagen; de kans dat ze in een vluchtactie een weg willen oversteken wordt groter.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Berichten: 20

Re: Dode dieren langs de weg

Het valt mij ook op dat er steeds meer dode dieren naast de weg liggen. Ik moet 5 km naar school fietsen en meestal zie ik wel een paar dode eenden of konijnen liggen. Maar er lag eerst een stuk natuur langs deze weg, maar dat wordt nu ook bebouwd, ik denk dat het daarmee te maken heeft.
"Laten we zo lang mogelijk zingen onderweg: de weg wordt er minder eentonig door."

-Publius Vergilius Maro

Gebruikersavatar
Berichten: 70

Re: Dode dieren langs de weg

Zou het niet ook iets met de lente te maken kunnen hebben? Paartijd/bronst? Als je hoofd vol hormonen zit laat je je vast niet afleiden door zoiets pietluttigs als een weg..

Re: Dode dieren langs de weg

hier heb ik ook gezien van de week een dode wombat

Afbeelding

Re: Dode dieren langs de weg

dit vind ik ook jammer altijd als er een dier dood op de weg ligt of ergens tussen het gras op zijn rug.

Ik zag van de week een dode wombat (zie foto) zo liggen komt er een buldog naar het dier en begon te snuffelen en te likken over zijn buik alsof ie dat lekker vond.

Ik heb al 3 keer een dode dier gezien in het leven en hoop dat dat niet meer voorkomt

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Dode dieren langs de weg

Woon je in Australië dan?
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Re: Dode dieren langs de weg

Toen ik dit zag was ik op vakantie in Australie

Re: Dode dieren langs de weg

Wat heeft die hond dan allemaal gedaan met die wombat

Re: Dode dieren langs de weg

Nou die hond zag dus deze wombat en ging haar buik likken vooral likte hij vaak bij haar gaatje.

Terwijl de hond likte in het gaatje heeft de hond iets opgelikt wat in het gaatje zat van die wombat

Re: Dode dieren langs de weg

Nou dit lijkt me niet echt goed voor de hond

Dat hij dat lekker vind zo het likken op de buik en dan nog het sperma oplikken wat in de wombat zit.

Re: Dode dieren langs de weg

Ik zag ook al zoiets maar dit ging iets anders

Ik ging naar het bos fietsen ik stapte af zette mijn fiets op slot en ging wandelen in het bos ik zag daar ook een wombat liggen zij leek dood maar dat was niet.

Nou er kwam een husky bij de wombat en begon ook heel veel te likken in haar poepgaatje er kwam heel veel sperma uit haar gaatje tewijl de hond dat oplikte.

De hond was 6 minuten bezig met likken in haar poepgaatje de hond kwijlde ook in haar poepgaatje en ineens werd de wombat wakker, ging er vlug vandoor dit kun je een soort liefde noemen tussen twee dieren

Re: Dode dieren langs de weg

Zo zou je het kunnen noemen die hond kikte er gewoon op om de buik van de wombat te likken.

Hond likkende buiken van dode dieren

Re: Dode dieren langs de weg

Laat die hond toch

Als ie dat heerlijk vind dat likken aan de dode wombat over zijn buik is mooi toch :D

Re: Dode dieren langs de weg

Dit vind ik nog altijd wel beter het likken aan de buik terwijl het dier dood is

Reageer