draadloos internet

Moderator: Rhiannon

Reageer

draadloos internet

hoi, zijn er hier mensen met ervaring in draadloos internet ?

Ik wil namelijk thuis, draadloos internet op mijn laptop via da pc van mijn

vader.... ( dus niet via de zogenaamde hotspot)

als je de nodige zaken koopt, hoeveel is de gemiddelde afstand van het "draadloze "dan ?

en eventueel een doorlink naar betere sites,

Thnx

Noobje

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: draadloos internet

Je kan best heel ver van de zender vandaan gaan, hier even om te vergelijken, onze buur heeft draadloos internet en mijn broer kan er mee verbinden, en het is een alleenstaande woning, dus ik denk dat dat genoeg zegt :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: draadloos internet

Het bereik kan vrij groot zijn mits je sterke zenders en ontvangers plaats. Ook moeten er dan niet te veel storingen zijn (bij de duurdere zenders-ontvangers heb je daar geen last van) en natuurlijk hoeveel dingen tussen de zender ende ontvanger zitten beinvloeden de signaal sterkte allemaal.

een tip: als je draadloos internet aanschaft vraag dan of je het kan instaleren en als het niet goed werkt terug kan brengen of zo iets. Bespaard je veel kopzorgen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: draadloos internet

noobje schreef:hoi, zijn er hier mensen met ervaring in draadloos internet ?

Ik wil namelijk thuis, draadloos internet op mijn laptop via da pc van mijn

vader.... ( dus niet via de zogenaamde hotspot)  

als je de nodige zaken koopt, hoeveel is de gemiddelde afstand van het "draadloze "dan ?

en eventueel een doorlink naar betere sites,

Thnx

Noobje
De beste tip die ik je kan geven (hoewel ik ook zo wel een paar losse tips kan geven) is om je post nog eens te openen alleen dan nu op:

http://www.totaalforum.nl

Zeker weten dat mensen je antwoorden zodat je tevreden bent! Er zitten veel experts daar! Let wel op dat je het onder "Hardware, Software & Internet" plaatst.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 26

Re: draadloos internet

er zijn 2 soorten draadloos netwerken. Bluetooth en Wifi. Voor Internetgebruik heb je zeker Wifi nodig. Het probleem is dat er meerdere standaarden zijn voor wifi. Ik dacht dat Wifi ongeveer een bereik had van 2 km ( kan er ook volledig naast zitten ) en ongeveer een breedbandte van 75 mb per sec ( voldoende voor internet ). Nu een draadloos internet is nu nog bijzonder duur, ik dacht rond de 800€. Wat heb je nodig,

1) Wifi module op pci kaart

2) Een wifi router

3) een abbonee dat redelijk duur is.

Ervaring heb ik er nog niet mee thuis, maar op ons school heb ik het moeten installeren.

Veel geluk

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: draadloos internet

tjampie schreef:er zijn 2 soorten draadloos netwerken. Bluetooth en Wifi. Voor Internetgebruik heb je zeker Wifi nodig. Het probleem is dat er meerdere standaarden zijn voor wifi. Ik dacht dat Wifi ongeveer een bereik had van 2 km ( kan er ook volledig naast zitten ) en ongeveer een breedbandte van 75 mb per sec ( voldoende voor internet ). Nu een draadloos internet is nu nog bijzonder duur, ik dacht rond de 800€. Wat heb je nodig,

1) Wifi module op pci kaart

2) Een wifi router

3) een abbonee dat redelijk duur is.

Ervaring heb ik er nog niet mee thuis, maar op ons school heb ik het moeten installeren.

Veel geluk
Sorry hoor, tjampie, maar je hebt er overduidelijk geen verstand van.

Slechts één ding klopt en dat is de bluetooth en wifi versie (hoewel via het stopcontact ook al mogelijk is). Maar een draadloos internet voor €800? Ga je meteen voor een hele straat aanleggen dan? Als je kabel of adsl hebt, ben je (echt waar, loop eens een mediamarkt binnen) voor nog geen €75 klaar) Je hebt een modem en router (of een apparaat dat beiden heeft dus zeg maar modemrouter) nodig en een netwerkkaart op je "gewone pc" of insteekkaartje (ik gebruik maar geen technische termen) voor een laptop.

Een bereik van 2 km is een hoopvolle gedachte, maar dan ben je toch echt veel te optimistisch (of niet reëel?) Het ligt beduidend lager, laat ik het afronden tot 100 m.

De term bandbreedte gebruik je i.c.m. 75Mb/s. Ik weet niet waar jij in gelooft, maar een private bandbreedte gaat momenteel slechts tot 8 Mb/s. Dat is dan ook bij beide (ja het klopt je hebt 2 versies in draadloos internet) ruim aanwezig. Welke versie je moet hebben ligt er vooral aan waar je het voor wilt gebruiken. Alleen internet? Dan heb je genoeg aan de zogenoemde b-variant. Wil je echter ook bestanden tussen meerdere computers kunnen verzenden (netwerk dus) dan zul je toch echt voor de g-variant moeten gaan aangezien dit beduidend sneller is.

Nou heb ik me toch laten verleiden tot deze informatie. Ik reageer hierop omdat ik niet wil dat de vragensteller verkeerde informatie krijgt van mensen die klaarblijkelijk weinig/geen verstand ervan hebben.

Nogmaals: start je post opnieuw alleen nu op http://www.totaalforum.nl
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: draadloos internet

800€ = klopt helemaal niet.

Je hebt helemaal geen speciaal abbonement nodig of wat dan ook.

Als je internet hebt, is het enige wat je moet doen naar de winkel gaan en zo een zendertje en een ontvanger kopen en klaar is kees, tegenwoordig zitten in de laptops al standaard wifi ontvangers dus kan zijn dat je alleen een zender moet kopen :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: draadloos internet

Cycloon schreef:800€ = klopt helemaal niet.

Je hebt helemaal geen speciaal abbonement nodig of wat dan ook.

Als je internet hebt, is het enige wat je moet doen naar de winkel gaan en zo een zendertje en een ontvanger kopen en klaar is kees, tegenwoordig zitten in de laptops al standaard wifi ontvangers dus kan zijn dat je alleen een zender moet kopen  :wink:
Niet alleen in laptops, je krijgt ze ook al bij de desktops. Hoe makkelijk wil je het krijgen?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Reageer