Springen naar inhoud

Kalkaanslag in douche

• Log in om te kunnen reageren

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 september 2004 - 23:44

Dag Flip,

Ik heb mijn literatuur redelijk op orde: alleen extreem sterke (electro)magneten zijn in staat om kristalvorming te beinvloeden, voor ontkalking (zeker met eenvoudige permanente magneetjes) heeft het geen invloed.

Ik heb het door jou genoemde leaflet gelezen, magnetische ontharding wordt hierin niet eens genoemd als mogelijkheid omdat KiWa ook wel weet dat dit geen praktische mogelijkheid is.

Jouw bewering dat dit apparaat genoemd wordt in dit leaflet klopt niet en dat het de goedkoopste oplossing zou zijn al helemaal niet.

Over slecht huiswerk doen gesproken!
Voor wie het ook wil lezen: even zoeken op
www.kiwa.nl

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

BakkerBart

BakkerBart

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 september 2004 - 14:56

teruggrijpend op het onderwerp "kalkaanslag in de douche" 8) is het misschien ook wel interesant om te weten waarom als druppels opdrogen dit geen ronde opgedroogde vlakjes zijn, maar circeljes (van kalk??) :shock:

• Gast

Geplaatst op 16 september 2004 - 11:35

Tja, als kiwa over FAK (fyschische anti kalkapparaten) spreekt en je dan nog beweert dat men het niet over dit soort producten heeft?!?!?
slaap maar lekker verder.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 september 2004 - 15:04

Tja, als kiwa over FAK (fyschische anti kalkapparaten) spreekt en je dan nog beweert dat men het niet over dit soort producten heeft

Kan ik je gelukkig ook eens een keer een beetje gelijk geven, naast andere fysische anti kalk apparaten zou je hieronder ook de magnetische apparaten onder kunnen laten vallen.

Blijft staan:

- Het door jouw genoemde apparaat wordt hier niet door Kiwa genoemd
- Er staat niet dat het apparaat werkt
- Er staat niet dat het de goedkoopste oplossing is

• Gast

Geplaatst op 30 januari 2005 - 15:54

Geachte,

Vooraleer u zoiets schrijft moet je zelf eerst weten wat magnetisme is en doet, en aan uw reactie weet u er totaal niets van!

Ten eerste kan men bij geen enkele fysische wateronthardingsysteem testen of visueel bewijzen dat er iets aan het water of de aan de kalk is gewijzigd. Dit enkel omdat men niets uit het water onttrekt en er evemin iets aan toevoegd.

Maar als men wateronthardes/verzachters met permanente magneten aanbied met 15 jaar waarborg waarvan de werking meer dan 100 jaar meegaat, wel dan weet men wel waarover men praat!

Als men dan zulke apparaten plaats en verkoopt, voorafgegaan met een GRATIS 30 tot 90 dagentest, bij particulieren, horeca, hotels, rusthuizen, appartement of flatgebouwen, bedrijven, fabrieken en scholen, dan denk ik niet dat er van uwe uitleg nog iets verstandig overblijft.

Maar ik wil met u de weddingschap aangaan voor 1000 Euro dat als ik een toestel in test mag plaatsen waar veel kalk aanwezig is:

1) Men onmiddelijk na plaatsing het verschil van het water zal voelen.
2) Men na een laatste verwijdering van oude kalksteen geen ketelsteen nog zal zien.
3) Oude kalksteen in leidingen verdwijnen en vervangen zal worden door een nieuwe zachte kalklaag dat de naam aragoniet draagt wat betekend "calcium en magnesium gebonden als besherming tegen corrosie!!!

Beleefde groeten
Zaakvoerder GECI
Ceuppers G.
xxxxxxxxxx
www.geci.be

Zoals eerder gezegd doen de magnetische of electronische (zogenaamde) waterontharders helemaal niets, nul, noppes, riendeknots. Ze halen alleen het geld uit de zakken van goedgelovige mensen. Trouwens ik ben steeds bereid een weddingschap aan te gaan: als iemand mij uit 2 staaltjes van hetzelfde water dat staal kan aanwijzen dat door zo'n magnetische ontharder is behandeld, dan wil ik hem 100 euro geven. Om het statistisch significant te maken stel ik hetvolgende voor: we nemen 20 staaltjes, 10 ervan zijn magnetisch onthard, 10 ervan niet. Voor elk juist aangewezen staal geef ik 100 euro. Voor voor elk foutief antwoord krijg ik 100 euro.
Wie neemt de uitdaging aan?
Liefst een fabrikant van zo'n toestellen.
NB: de resultaten worden op kosten van de verliezer gepubliceerd, akkoord?
Groeten.

Edit moderator (Bart): volgens de regels van wetenschapsforum is het niet toegestaan om e-mail adressen te plaatsen. Als je op de hoogte gehouden wilt worden van antwoorden, dan kan je registreren en je abonneren op dit onderwerp.

• Gast

Geplaatst op 14 maart 2005 - 19:23

Ik heb zo'n GECI-kalk-O-matic gratis getest en daarna weer ingeleverd. Overigens een zeer vriendelijke verkoper, maar dit toestel deed absoluut niks aan ons veel te harde water.
Ik had evenveel last van harde kalkresten na plaatsing van de magneet als voordien of nadien. Het argument dat je veel minder zeep of afwasmiddel gaat gebruiken heb ik ook niks van gemerkt.

• Gast

Geplaatst op 06 mei 2005 - 12:37

in belgie werd er door onze consumentenbond een test gedaan
zij lieten het water opwarmen en hebben toen de kalk aanslag gemeten
de zogenaamde magnetische en electronische ontkalkers werkten NIET

sen...

sen...

• >250 berichten
  • 367 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 mei 2005 - 16:40

dat de naam aragoniet draagt wat betekend "calcium en magnesium gebonden als besherming tegen corrosie!!!

Aragoniet is gewoon 1 van de 2 verschijningsvormen van calciumcarbonaat (CaCO3).
Het is het bestanddeel waar paarlemoer voor 80% uit bestaat.
Calciet is de andere veschijningsvorm van CaCo3.

Ik weet er veel te weinig van, maar misschien kan iemand anders eens kijken of men via bovengenoemde magnetische ontkalkers deze verbinding kan vormen? En weet iemand hoe dat zit met het magnesium dat door G. Ceuppers genoemd wordt als omschrijving van Aragoniet?

Overigens vind ik dit

Ten eerste kan men bij geen enkele fysische wateronthardingsysteem testen of visueel bewijzen dat er iets aan het water of de aan de kalk is gewijzigd. Dit enkel omdat men niets uit het water onttrekt en er evemin iets aan toevoegd.

en daarna dit

1) Men onmiddelijk na plaatsing het verschil van het water zal voelen.
2) Men na een laatste verwijdering van oude kalksteen geen ketelsteen nog zal zien.
3) Oude kalksteen in leidingen verdwijnen en vervangen zal worden door een nieuwe zachte kalklaag dat de naam aragoniet draagt (...)

ook een beetje merkwaardig.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

• Gast

Geplaatst op 17 mei 2005 - 19:01

Hoe kun je op een relatief simpele manier de waterhardheid meten?
Dit om na te gaan of een waterontharder zoals Alpine Descaler enig effect heeft of niet?

• Gast

Geplaatst op 17 mei 2005 - 20:00

Ja ja, literatuuronderzoek is natuurlijk niet eenvoudig!
Wat jammer toch dat de tegenstanders van bv de Alpine Water Descaler
(het apparaat werk sinds 1994 al met zeer grote tevredenheid van mijn vrouw - zie: www.waterontharder.info) hun huiswerk niet goed doen!
Is er dan niemand die even op de site van de KIWA kijkt en daar het rapport/leaflet : STRUCTURELE AANPAK BIEDT OPLOSSING VOOR KALKPROBLEMEN kan vinden?
Daar staat heel duidelijk in dat dit apparaat WERKT, en de GOEDKOOPSTE oplossing is.
Is het nu allemaal zo moeilijk????
Of is Nederland weer eens op z'n smalst?

Ik kan die publicatie eerlijk gezegd inderdaad niet vinden op de KIWA-site.
De publicaties die ik wel kan vinden zijn niet te raadplegen.
Kun je de exacte link aangeven wellicht?
Bij voorbaat dank.
De site waterontharder.info is van de leverancier en kan dus niet als een onafhankelijke bron worden aangemerkt. Hetzelfde voor de site kalkaanslag.nl. Ik krijg de indruk dat de leverancier allerlei domeinnamen heeft ingeschakeld om zijn verkooppraatje kwijt te kunnen.

• Gast

Geplaatst op 15 juni 2005 - 18:01

Ja ja, literatuuronderzoek is natuurlijk niet eenvoudig!
Wat jammer toch dat de tegenstanders van bv de Alpine Water Descaler
(het apparaat werk sinds 1994 al met zeer grote tevredenheid van mijn vrouw - zie: www.waterontharder.info) hun huiswerk niet goed doen!
Is er dan niemand die even op de site van de KIWA kijkt en daar het rapport/leaflet : STRUCTURELE AANPAK BIEDT OPLOSSING VOOR KALKPROBLEMEN kan vinden?
Daar staat heel duidelijk in dat dit apparaat WERKT, en de GOEDKOOPSTE oplossing is.
Is het nu allemaal zo moeilijk????
Of is Nederland weer eens op z'n smalst?

Ik kan die publicatie eerlijk gezegd inderdaad niet vinden op de KIWA-site.
De publicaties die ik wel kan vinden zijn niet te raadplegen.
Kun je de exacte link aangeven wellicht?
Bij voorbaat dank.
De site waterontharder.info is van de leverancier en kan dus niet als een onafhankelijke bron worden aangemerkt. Hetzelfde voor de site kalkaanslag.nl. Ik krijg de indruk dat de leverancier allerlei domeinnamen heeft ingeschakeld om zijn verkooppraatje kwijt te kunnen.

:shock: mail maar even naar de site van waterontharder.info => zij geven je zo de leaflet door van kiwa ;)

William_K

William_K

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 oktober 2008 - 10:33

Wij hebben in onze woning zo'n driekwart jaar een magneet geprobeerd, in de hoop een goedkope oplossing te hebben voor het kalkprobleem. Alleen viel het resultaat ons erg tegen, en met veel gedoe hebben we de magneet terug kunnen sturen. We wonen in IJsselstein waar het water echt heel hard is dus na de teleurstelling van de magneet zijn we toch op zoek gegaan naar een echte oplossing. Via deze website over kalkaanslag zijn we uiteindelijk bij een bedrijf uit Friesland terechtgekomen die de AquaCell aanbieden, een ionenwisselsysteem. We hebben nu zo'n 5 maanden een AquaCell en we willen nooit weer anders. Hiermee wordt het water ook écht zacht, het voelt veel prettiger tijdens douchen en kalkaanslag is er gewoon niet meer.

techno_nerd

techno_nerd

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2009 - 15:34

Dat is een mooi succes verhaal. De hardheid van water is inderdaad van belang je kan hier tabellen van vinden per stad. Maar de machine die geïnstalleerd wordt verslijt toch ook?

Wat betreft waterontharder.info, ofwel de originele site: www.kalkaanslag.nl zij hebben mee betaald/gewerkt aan het onderzoek hadden ze mij laten weten en daarom is die Alpine Descaler nu state-of-the-art op dat gebied volgens hun zeggen.

Frog075

Frog075

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 september 2010 - 18:32

Wat er helpt tegen kalk in de leidingen... Ik weet het niet.
Wat ik wel weet, dat is dat je 700eu kunt spenderen aan iets totaal nutteloos als zo een magneet van kalk o magic!!
0,0 resultaat!
Geld teveel? kalk o magic biedt de oplossing ;)
Goede verkoopstechnieken met heel goede contracten waar je niet van onder kunt.
Dit was de laatste keer dat een verkoper van gelijk welk revolutionair toestel op de oprit komt.
Bij deze...wees gewaarschuwd!

Frog075

Frog075

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 september 2010 - 18:51

Wat ik wel weet, dat is dat je 700eu kunt spenderen aan iets totaal nutteloos als zo een magneet van kalk o magic!!
0,0 resultaat!
Geld teveel? kalk o magic biedt de oplossing ;)
Dit was de laatste keer dat een verkoper van gelijk welk revolutionair toestel op de oprit komt.

Wat ik wel weet, dat is dat je 700€ kunt spenderen aan iets totaal nutteloos als zo een magneet van kalk o magic!!
Door de verkoopspraatjes hebben we ons tóch laten overhalen, tijdens ons verlof dan nog (dus écht tijd om het verschil te merken, hebben we niet eens gehad.)
En dan opeens merk je natuurlijk dat het te laat is. Fout van ons, toegegeven, maar ik vraag me af hoeveel er zijn zoals ons.
Makkelijk aangesmeerd natuurlijk. Mensen zijn met andere zaken bezig en na een paar weken zitten ze eraan vast.
700 € voor een ding waar we niet eens van weten of het werkt.
Hier hebben we een zeer wrang gevoel bij en we voelen ons gedupeerd.
Proficiat Mr de Verkoper.
Ik hoop dat u zich goed voelt bij het afzetten van de gewone burger die geen 700€ teveel liggen heeft in de lade. 700€!!!!
Dit was de laatste keer dat een verkoper van gelijk welk revolutionair toestel op onze oprit komt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures