There is no such thing as a free lunch

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

There is no such thing as a free lunch

Maak een keuze en vertel waarom je dat denkt.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 4.546

Re: There is no such thing as a free lunch

Hetzelfde als gratis openbaar vervoer. Hoe je het ook went of keert, het moet ergens betaald van worden. Iets als "gratis" openbaar vervoer kost je dus altijd geld, maar is verborgen in bijv een kleine belastingverhoging of een extra toeslag. Dus ja, true :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: There is no such thing as a free lunch

Vele wiskundevraagjes los ik hier gratis op, die en andere vragen worden ook door anderen gratis opgelost.

Dus ach, what's in a name? Telt dat als "lunch"? Of moet het materieel zijn? Niet alles kost dus geld...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 64

Re: There is no such thing as a free lunch

nee, niets is gratis.

en TD, om hier te komen heb je internet nodig :D , en daar betaal je voor of niet soms?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: There is no such thing as a free lunch

Die lunch zal altijd wel ergens vandaan moeten komen, en dat kan niet gratis, ook al betaal je zelf niet rechtstreeks. Je zou kunnen zeggen dat niets in het leven gratis is, hell, léven kost geld! Maar... "I don't care too much for money, money can't buy me love" ;-)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: There is no such thing as a free lunch

en TD, om hier te komen heb je internet nodig :( , en daar betaal je voor of niet soms?
Dat vind ik onzin. Gegeven internet, is er geen meerkost om je vraag beantwoord te krijgen.

Geboren worden in een ziekenhuis kost ook geld, dus alles kost geld, of niet soms?! Nee...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 249

Re: There is no such thing as a free lunch

Er zijn mensen die vrijwilligerswerk doen :( , dus ja.

Berichten: 3.165

Re: There is no such thing as a free lunch

Oneens

Soms doen mensen onbaatzuchtig iets voor elkaar. Toegegeven, het komt niet veel voor maar het gebeurt wel.

Ik verwacht nu een voortzetting van de discussie over het al dan niet bestaan van altruïsme. :wink:
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 249

Re: There is no such thing as a free lunch

Foutje :( , eentje minder bij True, eentje meer bij False.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: There is no such thing as a free lunch

Vrijwilligers werk is niet free. Er moet op de een of andere manier betaald worden voor het vervoer, de locatie, het extra risico op schade. Ook is het niet free in de zin dat ander werk gedaan had kunnen worden in die tijd, ander werk wat nu dus niet gedaan is.

Vrijwilligers werk is ook niet free aangezien er een redelijk direct verband is tussen vrijwilligerswerk en minimumloon: Zonder een minimumloon zou men mensen kunnen inhuren om het werk te doen dat nu door vrijwilligers wordt gedaan. Het minimumloon is eigenlijk een verbod op werkzaamheden die minder dan het minimumloon opleveren. Dit werk blijft vervolgens liggen en slechts een deel ervan wordt dan door vrijwilligers opgepakt.

Soms te direct: Een verzorgingtehuis ontsloeg zijn personeel, deze mensen kwamen vervolgens op de ww en werden door het cwi gevraagd of ze als vrijwilliger hetzelfde werk weer wilden gaan doen...
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 142

Re: There is no such thing as a free lunch

Het hangt er van af hoe je het bekijkt. Gratis openbaar vervoer bijvoorbeeld: voor iemand die normaal openbaar vervoer gebruikt, is dit goedkoper (aangezien de kosten over elke inwoner worden verspreid gaat de prijs/man dalen, dit altans voor de gebruikers van het openbaar vervoer). En in mijn ogen is iets dat goedkoper wordt ongeveer gelijk aan iets "min of meer" gratis maken.
Don't try the above at home!

Berichten: 249

Re: There is no such thing as a free lunch

Hmm, of je stelling is vaag taal gebruik of hij hoort thuis in filosofie, imho.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: There is no such thing as a free lunch

de natuur heeft voor ons een aantal zaken gratis geleverd. Dit ervaar je in concreto wanneer je in een bos eetbare paddestoelen gaat plukken. Spijtig dat onze (en ook mijn) hebzucht te groot is.

Natuurlijk kan je dat allemaal omwringen, want het kost je toch moeite en tijd om bessen te plukken, en tijd is geld nietwaar? Ook kinderen krijg je niet 'gratis', want de vrouw moet een zware inspanning leveren (het gaat me enkel om de geboorte, niet om de kosten die je daarna moet opbrengen). In die tijd zou de vrouw voor onze economie belangrijk werk kunnen verrichten. Eerlijk gezegd vind ik dergelijke argumenten nonsens.

Berichten: 32

Re: There is no such thing as a free lunch

Niets is gratis, jij verbruikt energie. En om aan die energie te komen heb je ook energie gebruikt.

Dus nee het is niet gratis.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: There is no such thing as a free lunch

de natuur heeft voor ons een aantal zaken gratis geleverd. Dit ervaar je in concreto wanneer je in een bos eetbare paddestoelen gaat plukken. Spijtig dat onze (en ook mijn) hebzucht te groot is.
Het wegnemen van deze zaken is ook niet gratis. Kijk maar de overbevissing van de zeeen; ze worden bijna allemaal met uitsterven bedreigt.
Natuurlijk kan je dat allemaal omwringen, want het kost je toch moeite en tijd om bessen te plukken, en tijd is geld nietwaar? Ook kinderen krijg je niet 'gratis', want de vrouw moet een zware inspanning leveren (het gaat me enkel om de geboorte, niet om de kosten die je daarna moet opbrengen). In die tijd zou de vrouw voor onze economie belangrijk werk kunnen verrichten. Eerlijk gezegd vind ik dergelijke argumenten nonsens.
Hoeveel kost een kind wel niet? En diens kinderen?

Er is altijd een prijs, niets is zonder consequentie.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Reageer